總網頁瀏覽量

2007年9月15日 星期六

西環的舊食肆


 


 






西環現存的老食肆大概只剩下[新中華],[祥香],[松記]和



[卓記]了.  巳經湮沒了的包括[西豪],[英豪],[康年],



[男爵], [貴賓]等茶樓, [高士打],[美寶],[環球],蘭香



室],[嘉頓]等餐廳/茶餐廳, 以及[隨園麵家],[平香豆腐



舖]和[香園咖啡大排檔]等.  至於西環的東鄰西營盤, 這



十多年也見證了幾家老牌茶樓如[金豪],[多男],[茗芳]和



[金陵]的消逝,足見時間巨輪的無情.












關於西環的舊食肆, 有一點我倒感到頗為疑惑, 從前西環



和三角碼頭一帶聚居了很多潮州人(記得我小時候放學回



家,路上盡是播放著麗的呼聲銀台的潮州音樂), 但為何西



環的舊食肆中品卻没有一家潮州菜館? (西環的唯一一家潮



州菜館;[德記]開張至今不到十年,算不上舊食肆).


 


 


 


39 則留言:

  1. 我記得西環尾奓核士街有一間 潮州菜館 叫 南發,係潮州人開的,雖然我不是潮州人,但小學時我差不多日日去,因為係我好同學的家族生意.不過這店已光榮結業多年了.

    回覆刪除
  2. 我記得三角碼頭附近食潮洲菜最近是去威利麻街及其附近啊(七幾至八幾年間)!那裡面有好多排檔都係食潮州菜的,可能那個年代潮州人都比較節儉,唔多上館子吃飯吧…所以多數係排檔。而在屈地街至山道裡有個叫火井的地方也有潮州菜吃的,而在皇后大道西以前吃上海菜很出名的「五芳齋」對面就有間專買潮州食品的士多添!那時候金豪至屈地街之間有條路仔上保德街那裡有個伯伯買的潮州鹵水鵝非常捧的。

    回覆刪除
  3. 仲有在隨園麵家附近的男爵酒樓及醉瓊樓都沒有了啦!

    回覆刪除
    回覆
    1. 請問西環醉瓊樓舊地址在哪?

      刪除
    2. 請問西環醉瓊樓舊地址在哪?

      刪除
    3. 西環醉瓊樓舊地址喺山市街和卑路乍街交界處, 今日係一間韓燒~~

      刪除
  4. 以前同阿媽成日去" 康年 "飲茶。 唔知你記唔記得仲有間 " 貴賓 " 當年因為港督(好似係麥理浩)飲個茶, 所以當時幾出名.
    myblog:
    http://flexchan.blogspot.com

    回覆刪除
  5. 康年同男爵, 醉瓊樓呀.....嘩, 真係勾起我廿幾年前o巴打!
    另外, 聯x新樓咪有個大空地, 我勁有印象有間太平辦館 同埋近聯基 o個邊有間賣玩具! 哈哈....其實都失哂憶唔記得! (好似仲有個派出所!)

    回覆刪除
    回覆
    1. 依稀記得太平辦館向聯邦裏面行入去還有兩間文具舖,再去到篤仲有間兩層式嘅超市,叫西環超級市場……

      刪除
  6. 講起康年,我以前細個時,我阿爸阿媽成日帶我去同我公公同婆婆飲茶

    回覆刪除
  7. 以前山市街近上樓梯那邊在潮州大排檔,又平又好食。

    回覆刪除
  8. 皇后大道西近金陵閣以前有間潮州大酒家(金魚檔過D,賣金魚一家都好肥)

    回覆刪除
  9. 哦,你真係好記性,是潮順記,你唔講我都唔知變左茶餐廳添。

    回覆刪除
  10. 我都係,D沙爹牛河好正!

    回覆刪除
  11. 盈盈也是從一出生到現在都住在西環,雖然現身處澳洲,但是父母仍是住在那裡。很多食肆都只能是腦海中的回憶,康年、英豪、西豪的馳名點心;美寶的西餐;高士打的出爐麵包,一切一切都已成歷史,現在回到西環,一切都變得陌生,盈盈真的很懷念those good old days~

    回覆刪除
  12. 讀中學果時 , 美寶一個 " 學生餐 " 只係 $5 ,有麵包 , 餐湯 , 飯或意粉仲有杯野飲 , 好抵 . 高士打就要 $ 8

    回覆刪除
  13. 七十年代,父母沒有帶我去你所講的店舖食野,我只記得水街舊時有一檔檔隨街擺賣的街市,那兒還有很多很多的大排檔,有食湯粉麵的,也有炒餸的,我最愛吃水街底的炒沙爹牛河,現在吃不到.

    回覆刪除
  14. 沙爹牛河最正就係以前ge 潮州巷,俗稱〔屎坑巷〕,即係依家ge 皇后街帝后華庭附近,當時一條小巷裡面,有好多檔大排檔,主要係食潮州菜,尤其沙爹牛河,真係好正,其中尚興、兩興、亭記都係表表者。而家只剩尚興最威,變左富豪飯堂,最初尚興地鋪都可以外賣沙爹牛河,但而家就無 la! 西環海傍以前好多米倉,好多苦力搬貨,細個時見過佢地用手鉤打架,嚇死我!到而家都好驚手鉤!

    回覆刪除
  15. 50 - 60年代, 我爸爸一家就住在西營盤區, 所以他對西環區頗為熟悉, 在70年代期間, 我地都會坐巴士去我的舅父家住一晚 (堅尼地城警察宿舍), 我還記得每次經過都會聽到豬的慘叫聲, 因為該處是屠房......! 到宜家婚後都搬到西營盤居住, 就覺得變化很大......

    回覆刪除
  16. 我都係西環人, 屋企樓下以前有輝記士多 (仲有一間辦館晌隔離, d野易壞又呃錢, 唔記得叫咩名), 源發書局, 求知書屋; 大個少少又有間富城書屋, 禮頓琴行. 後黎都搬o既搬, 執o既執. 仲有而家市政大樓個位, 以前係好似係牛欄. 上少少球場就係街市. 真係好懷念, 如果有人當時有映相, 希望可以post上黎分享下啦.

    回覆刪除
  17. 我最喜歡食的,是中山茶樓的班腩飯.

    回覆刪除
  18. 中山酒家/茶樓是堅尼地城很久的茶樓了,它位於卑路乍街同士美非路交界,在變壓站對面,門口開在士美非路,需要上樓。
    高仔兄,對嗎?

    回覆刪除
  19. 西環的黃金歲月:
    以我記憶,『平香豆腐舖』的前身是『永平 豆腐舖』,位於北街與吉席街交界,最好吃的是豆腐花及生煎牛肉包。

    回覆刪除
  20. 各位舊街坊,還記雲泉茶樓嗎?它位於吉席街與加多近街交界處﹙電車路內彎﹚,是老式茶樓,吉席街與加多近街都有門口入內。

    回覆刪除
  21. 在我記憶中,還有一間茶樓處於加多近街,界乎卑路乍街與吉席街之間,叫麗晶茶樓。
    還有人記得嗎?

    回覆刪除
  22. 平香豆腐舖是我每天跟嫲嫲吃早餐後去買餸的店舖
    又是一個美好回憶,因為她已過身十年了

    回覆刪除
  23. 我還印象深刻那康年酒樓那鐡板牛柳絲麵,一上枱鐡板下蟻群洶湧而出

    回覆刪除
  24. 你們好 , 我很喜歡西環這地方 , 有打算置業 , 想請教一下各位 , 預算 160 左右 , 180萬以下 , 有沒有什麼樓房介紹一下 , 就我自己及女朋友兩人 , 希望不要太古舊陰深的 , 女朋友放工回家會比較擔心 , 謝過 .

    回覆刪除
  25. 回應 Ling Ling:
    威利麻街係大約40, 50年前有檔大排檔叫"強興", 起初係真粥麵,後來約30年前開始改做小炒火煱. 有冇人有印像?

    回覆刪除
  26. 你地好!我係潮順記的老板的仔仔,不信可問問潮順記老板,在山市街近上樓梯那時,是我爺爺做老板,現在是我父親接下老板位!多多指教!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都是西環長大的,當年我最喜歡吃你們的椒鹽骨和椒鹽九肚魚……

      刪除
  27. 中山茶樓位於現時交通銀行樓上,小時候到中山茶樓讓長輩點我最喜歡的錦鹵雲吞!

    回覆刪除
  28. 上環冷佬巷內潮州小吃很多,鹵水鵝、粿等,後來因為巷內兩旁舊樓實在太殘舊,以至發生外牆倒塌,壓死了人,後來就將舊樓柝了,建成了帝后華庭第三座。

    回覆刪除
  29. 我阿爺就係晌康年做主任架啦, 成日都係坐晌門口個櫃面幫人寫菜...

    回覆刪除
  30. 我最懷念是美寳餐廳 , 板主 , 你有相片提供嗎 ?

    回覆刪除
  31. 為食魔女掌門人~ 小倩(Jade)2012年3月24日 清晨5:04

    最懷念英豪,西豪,告士打! 我果陣住加惠民道呵.

    回覆刪除
  32. 五十年代,德輔道西如今東方護理院左近,有一間茶室叫永春茶室,舖後有幾個大雞籠,養有不少雞隻,那時的盅頭雞飯及淮山雞扎是現宰生雞隻做的,雞飯面的雞魂伴以冬菇,羗絲,哎唷,香氣迫人:
    雞扎是雞塊,百花肚,火腿,肥叉燒,冬菇,扎以淮山角,鮮,甜,香,嫩,美,"絕品"!真的絕了,很多酒樓都淘汰了這點心,就是有的,完全走了樣,礶頭火腿,雪雞翼...正如很多"香港價值",慢慢消失了..
    他的雞球大包也是妙品,有鹹蛋黃等等,今時今日又是"差不多"絕了!!!
    石塘嘴的金陵酒家,中共"囯庆"時,印務工會都在那舉行聚餐,多跟老豆去"飲",有"好東西"吃,有"抽獎",有"燈謎",好熱鬧,那個時間開始"左派"組織在這些"基層公關"到今天都是攪得不錯,蛇齋餅糉是他們的優秀傳統!

    回覆刪除
  33. 上星期聽街坊說"祥香"的鋪位已被地產商收購了!是不是真?如是真西環又少了一寶!!

    回覆刪除
  34. 西環的黃金歲月2013年6月10日 晚上9:46

    And I suppose its not 西環又少了一寶. its the vanishing of the last of the last 西環三寶~~

    回覆刪除