總網頁瀏覽量

2021年12月28日 星期二

依稀往夢似曾見 (4)

 

仙鳳鳴劇團於1958年3月14日在銅鑼灣利舞臺公演由唐滌生編劇的“九天玄女”。仙鳳鳴劇團在1956年由任劍輝和白雪仙所創立,並邀得武生王靚次伯和丑生王梁醒波加盟,唐滌生任劇團劇務主任。是次的“九天玄女”是該劇團的第六屆演出。 最可惜的是在1959年9月14日,在第八屆仙鳳鳴劇團首日公演唐滌生新劇“再世紅梅記”,演至第四幕“紅梅閣” 時,唐滌生突然暈倒,延至凌晨4時45分因腦充血逝世,享年42歲,香江痛失這位殿堂級的粵劇作劇

 

七十年代由油麻地甘肅街彌敦道交界處北望,可見平安酒樓招牌,即為今日平安大厦, 右邊車頭三間黄巴士處是佐敦裕華國貨公司路口


路邊美容院, 提供梳頭,扎髻,線面等服務, 我記直至70年代中, 大華國貨公司左側閣麟街有個女人開檔幫人線面, 我老媽每次去開中環都不忘幫襯佢


舊萬宜大廈,  我記得地下有間山打鞋店. 我記得有次老媽帶我去中環,唔知點解失散左,我就企喺山打鞋門口大喊,等咗好耐老媽先至返轉頭搵返我,嗰陣時既徬徨又恐懼嘅心情,到而家仲歷歷在目


五十年代新填地街近甘肅街,右邊為剛落成,至今仍在嘅油麻地街市.  前望可以見到大金山茶樓


中環畢打街, 歷山大廈右邊係告羅士打酒店


中環皇后大道中畢打街交界處, 交通警嘅指揮動作好霸氣 (雖然連交通都冇得企)


中環萬宜大廈1957年落成,並設置了全港第一部 (也是全東南亞第一部) 扶手電梯. 新屎坑,人人趨之若, 遊扶手電梯河成為當年去中環嘅指定節目


安蘭街六, 七十年代係很多印度人商行嘅集中地,現在街尾是新世界大廈的貨物入口處, 成條街亦開設咗好多食肆,儼然成為一個小Soho


水星大厦,當年大東電報,港台亦在大廈內設有辦事處/營運部門。原址現已成為中國建設銀行大廈



灣仔東城戲院, 當年鬧鬼嘅傳說鬧到滿城風雨,搞到戲院開業唔夠十年便執笠,現在回想起來有些可惜我從未喺東城睇過戲


中央街市德輔道中入口,雖然中央街市嘅正名係中環街市,但我從來都改唔到口,可能當年老爸喺嗰度做嘅時候叫佢做中央街市,太過入心入肺罷


新華戲院,現在已改建為亞皆老街嘅旺角中心



六十年代加拿芬道, 右邊可以見到仙宮樓, 當年市面嘅京菜飯館比較少,請人去仙宮樓食北京填鴨真係好夠派頭.  近聞尖沙咀老牌京菜鹿鳴春都執咗笠,感覺香港舊式京菜館可謂買少見少


六十年代彌敦道和佐敦道交界處,裕華國貨斜對面, 可以見到黃棠大宅


從海中心回望中環, 右邊海事處, 現已改建為無極限廣場, 中間建築物是聯邦大廈,而家叫永安集團大廈


五十年代嘅皇后大道中,近鏡頭處係皇后戲院,前一些可以見到商務印書館,萬成百貨, 再前一些便是龍子行,龍子行尊賣來路貨,價錢當然不菲


五十年代油蔴地近佐敦道嘅上海街街市, 右邊個男童攞住個盅, 係準備執拾蛋舖將啲打爛咗繡要嘅爛雞蛋盛回家, 咁就有機會可以食到蛋, 當年環境之惡劣可見一斑

 

七十年代俯瞰深水埗南昌街, 我曾經喺呢啲大排檔度食過嘢,大排檔大部份都係啲鐵皮鋅片搭建而成,夏天食揮汗如雨,而家諗返起嚟其實好辛苦


七十年代由石板街向東望, 美美童裝,茂昌眼鏡都係啲好熟悉嘅名字,如果我冇記錯,茂武昌眼鏡好似直至千禧年初仍然迄立喺同一位置


七十年代初由干諾道中向西望,左邊係文華酒店,往前一點係舊中環郵政總局,圖中絕大部份建築物都已拆卸,碩果僅存嘅相信只有中華總商會大廈


位於銅鑼灣道和天后廟道交界嘅百樂戲院,我喺呢度睇過打工女郎,非洲之旅,附近有間金寶餐廳都好出名,當然已結業多年。  百樂戲院結業後成為百樂商業中心,目前由教會租用


七十年代的湾仔道,直望四層有露台的建築即為交加街街口


咸豐年代嘅軒尼詩道天樂里交界處


六十年代銅鑼灣渣甸坊京華戲院, 門外正在修路中


六十年代,風災過後的太子,右邊安康寧藥房所處為彌敦道,直望運動場道,遠處天台有尖頂物體的樓宇為今天仍健在的志記海鲜酒家. 最入面汝州街那排唐樓今日仍在


五十年代廣智戲院門前, 戲院門口係小販擺買嘅黃金地段 ,右邊遠處可見到恭和堂


用針線將一粒粒細珠仔穿起來成珠鍊, 呢啲家庭小工藝我最熟手


六十年代街道上的牆面廣告, 呢啲字係即場寫上去,不由得你不佩服當時嘅人書法嘅秀麗同埋工整,尤其是要寫喺凹凸不平嘅牆場面上面


畢打街同埋德輔道中交界處,兩架雙層巴士真係好靚,靚到有啲似玩具,左邊係書信館,右邊係於仁行,右前方係告羅氏打行



13 則留言:

  1. 版主係咪被鬧鬼傳聞嚇怕所以冇喺東城睇過戲?

    黃棠記大宅也曾有鬧鬼傳聞

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁又唔係,不過機緣巧合就真係未試過去東城睇戲,可能當年睇戲一係就去東方,一係就落銅鑼灣豪華樂聲,好少行過去洛克道嗰邊~~

      刪除
  2. 第16圖中該不是永安集團大廈(它位處恆生舊總行旁),似李寶椿大廈多D。

    回覆刪除
  3. 「六十年代街道上的牆面廣告, 呢啲字係即場寫上去...」以我所知,當時的招牌,是有人先用毛筆將每個字寫在指定大小的紙上,然後由師傅將色粉灑在紙背上,並將那些紙鋪在招牌上,在招牌上印上字邊,然後將字填色。相信牆上的廣告的字也是這樣印上。

    回覆刪除
  4. 没去過東城看戲不用遺憾, 若時運低, 撞了邪!發燒幾天便算好彩!

    回覆刪除
    回覆


    1. 東城傳說鬧鬼,當然首當其衝嘅理由係佢真係建於前殯儀館嘅遺址,另外我亦都聽過江湖傳聞話,其他戲院為咗要擠掉呢個競爭對手,所以造謠話戲院鬧鬼,令觀眾卻步~~

      刪除
  5. 那位警察指揮交通, 可能因交通燈突然壞了而作的緊急安排...

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔出奇,當時科技唔發達,交通燈好多時候會死火,遇到咁樣嘅情況就要交通警趕嚟救埸~~

      刪除
  6. 看天樂里那圖, 馬路上空空如也, 只有两架叮叮, 唔明點解啲人還要跑過馬路..

    回覆刪除
  7. 冇睇東城當然可惜,好過睇睇下全院滿座

    回覆刪除