總網頁瀏覽量

2022年12月2日 星期五

絮語 1


年紀漸長,對身邊周圍所發生的瑣事/世情慢慢滲出一些另類的看法,自思之餘,也想將這些古靈精怪的想法po在這裏與各位分享,箇中有頗多"無厘頭"的看法, 還請各位網友不吝賜教.  由於這些看法都是即興之作,很多時候是自己走在街上,忽然想起某個題目,為免轉過身即忘掉內容,遂以電話中的備忘錄功能記錄下來。為了保持原汁原味的風格,故此不作修飾,以最原始的廣東話版本Po出來,一則不破壞本來的想法,二則頗覺趣味盎然,惟望網友見諒.


(1)   唔知各位有冇留意,近年來喺電視台播播放嘅廣告,絕大部份都係大笪地式嘅叫賣製作,借錢呀,平霸啦,食嘢呀,平霸啦,內容唔單止全無創意,甚至連起碼提起興趣嘅枝節都欠奉.  我諗得比較單純,喺得電視台落廣告,質素即使唔係超班,起碼都應該喺特定嘅框框內注入一啲養分啩?講得難聽一啲,大部份嘅廣告真係不忍卒睹,反而有時候喺YouTube加插嘅廣告,仲叫做有啲創意,起碼趣味性強好多,我八卦,尋思吓箇中因由,第一當然而家社交頻道百花齊放,再非當年一台獨大嘅局面,廣告商落廣告渠道多咗,放喺電視廣告嘅資源資源自然減少,咁樣當然會直接影響電視廣告嘅質素,但係我又諗,講到尾喺電視落廣告嘅成本唔低,我估每個30秒嘅廣告都已十萬上計,何解廣告商如此hea,廣告製作公司亦如此無精打采,俾啲質素咁差嘅廣告出街?或者經歷過八九十年代嘅黃金年代,我比較有要求,睇到呢啲廣告,我真係覺得有趕客之嫌.  


另外我仲留意到兩個好有趣嘅現象,八九十年代嘅廣告大戶而家完全銷聲匿跡,煙仔唔使講,但即使銀行,電器產品,百貨公司,酒類,汽車,零食,飲品,電器,呢啲以前經常喺電視見到嘅廣告,今日竟然都遠離電視,係佢哋唔使賣廣告,抑或轉咗跑道?另外其實我喺網上睇到好多好出色嘅廣告,其實所賣嘅產品都係好Universal嘅,譬如麥當勞,雀巢咖啡,以至蘋果iPhone等,呢啲產品香港都有得賣,而且佔嘅市場份額都唔細,點解唔直接拎嚟喺香港播放?我記得八九十年代電視播放好多外國嘅廣告,喺香港做些少後期製作,譬如另外配音即可播放,既省製作費,質素又高,產品商點解唔諗吓咁做?相信版權應該唔係主要問題.


(2)  六十年代有銀幕情侶之說,呂奇陳寶珠配,謝賢嘉玲配,林鳳張英才配, 都係經典拍檔,小影迷們都以為佢哋喺現實生活中係男女情侶(其實上述兩pair喺現實生活都曾發生過撲朔迷離嘅感情).  話說回來,粵劇片中反而好少特定花旦小生配,我估原因係五十年代伶星們因為登台和拍片忙得不可開交,片商要搵佢哋擠時間拍片都已經要費盡九牛二虎之力,根本冇主動權去選擇某小生去配某花旦,但儘管如此,仍然有個別生旦配讓人覺得特別舒服同埋回味,譬如牛榮配女姐就好似有奇妙嘅化學作用,令人睇得好舒服,以此類推,富哥配卿姐又係一流,兩人都係50年代最受歡迎嘅忠厚配賢淑相,企埋一齊就係一道風景,任白配雖然已經係神話,但我個人就更喜歡任姐配芳艷芬,洛神簡直係一絕,新馬仔呢,我覺得最好係配大碧姐,新馬唱工一流,但唔多鍾意睇劇本(其實佢根本冇時間睇劇本),喜歡臨場爆肚,只有大碧姐能夠壓得住埸,新夜吊秋兩人嘅對手戲就真係一絕,何非凡我就真係諗唔到,佢似乎同老婆卿姐唔係有好多合作機會,反而早期同芳艷芬拍檔演出嘅機會就比較多,但好似冇乜代表作,感覺佢細細粒粒,似乎同吳君麗就最合襯(但好似都唔係合作過好多部戲,最出名係雙仙拜月亭)。花旦方面最出乎意料之外嘅就係紅線女好似冇乜做粵劇片,我諗係因為佢中後期加入左中聯,中聯最憎就係七日鮮粵劇片,此所以紅線女比較少拍粵劇片


(3)  早排同幾個朋友傾起五十年代幾位超級花旦嘅唱腔。當年粵劇界人才輩出,各自撐起半邊天,但有人月旦仙姐同埋女姐,覺得兩位藝術造詣固然高,但聲線比較尖,聽起嚟唔係咁舒服。哈,呢個題目都幾有趣,可能仙姐把聲比較高吭尖銳,有啲人會覺得聽起嚟冇芳姐咁圓潤滑溜,但佢做刁蠻嬌妻的確有一手,獅吼記,白雪紅梅賀新春,都做到入木三分。另外任姐嘅最佳拍檔,早期似乎同鄧碧雲,芳艷芬拍得比較多,兩位花旦星藝圓純,拍任姐當然如魚得水,但自從任白配漸次成熟之後,唐滌生所寫嘅劇又似乎要仙姐做先至能夠做到入型入格,我個人就諗唔到邊個可以演長平公主,或者霍小玉能夠做到佢咁哀怨纏綿 


(4)  忽然間想起咁樣嘅一個問題,以前啲人點解會鑲金牙?係咪覺得有隻金牙威威,抑或係因為金牙比假牙堅固,定係因為金牙保值?而且係咪一般普通牙醫都可以鑲金牙?即係你隨便撞上任何一位牙醫,佢都可以幫你鑲隻金牙上去(唔通佢醫務所有金牙存貨?). 另外你點知嗰隻牙係真金?有可能會係K金,又有可能會係假金都唔定,而且鑲隻金牙喺個口到,唔怕俾人打劫?我記得以前睇過啲新聞,有啲鑲左金牙嘅人比劫匪強行將隻金額剝咗落嚟,搞到成口都係血,唔見咗隻金牙事小,要重新鑲過至大劑。而家唔知仲有冇人鑲金牙呢?


(5) 呢排經常發夢夢返中學時代嘅生活,我唔知可以用咩形容詞嚟形容呢段時候嘅感覺同埋心情,諗咗好耐,都只能夠好陳腔濫調咁以「歲月靜好」嚟描述中學時代嘅生活.  中學五年,唯一令自己擔憂嘅時候就喺考試同埋放榜,還好當年嘅課程唔算沉重,仲勉強應付得來,所以可以騰出好多時間去享受課餘嘅生活,先唔好講啲比較有組織性嘅課外活動好似旅行,開party,或者乜嘢班際比賽,運動比賽等,我記得當年放咗學嘅時候, (尤其是中四中五,某啲非主流嘅堂被取消,所以下午課比較清閑),放咗學之後,就會聯群結隊咁行去中環,一邊行一邊打鬧追逐,完全冇任何考試嘅壓力,行到去中環,冇錢嘅時候就去兵頭花園齋坐,嗰日碰巧個袋有幾蚊,就會去大會堂地下個嗰lounge飲杯蕃茄汁(當然係幾潮嘅飲品),又或者去卜公碼頭嘅露天茶座,來杯凍檸茶,或者賓治,坐喺度吹下海風,幾個人吹吓水,講生活,講考試,講人生,感覺未來在我手,天下我所有,依家諗返起嚟,真係非常愜意嘅日子,亦都係自己人生裏面生活得最真心真意,最無憂無慮嘅一章


(6)   我唸而家啲人都冇咁禮儀周周,盛意拳拳咁送親戚朋友去搭車.  我記得我靚仔嘅時候去探親戚,走嘅時候親戚都會堅持送我哋去搭車(其實我哋嚟得,當然知道返歸嘅時候去邊個巴士站搭車,送搭車其實只係一個禮貌嘅表現而已),呢個操作有個好處,就係途中如果行經茶餐廳,親戚就會死拉活扯咁拉我哋入茶餐廳飲下午茶,如此我就可以順理成章地飲到至愛嘅紅豆冰同埋食西多士,絕對係無以上之嘅津貼


(7) 最近慢慢悟出一個道理,就係做朋友有三個要素,第一係有緣份彼此相識,第二係大家起碼有一至兩件事志趣相投,俗語即係話傾得埋,第三,最重要嘅,就係其中一方要夠主動.  唔好講話因為疫情,即使疫情前要搞個朋友聚會都唔容易,忙當然係重要嘅原因,更重要嘅係要先有人吹雞,然後其餘嘅人響應,問題係應承咗嚟嘅可能又會因為呢樣果樣嘅原因而要求改期,改地址,總之麻煩多多,最後令到搞手意興闌珊,後會無期。唔好以為只係多人嘅聚會先至係咁,有時候簡簡單單兩個人嘅茶敘,都會因為呢樣果樣嘅原因一拖再拖,所以我話,做得成實體上嘅朋友,主動好緊要


(8) 我成日有種咁嘅感覺,好多老字號其實喺度食老本,可能因為名氣關係,唔需要點樣保持出品嘅水準招徠顧客,亦有可能因為舖頭係自置物業,所以根本唔憂收入,以至東主(或者第二代)無心經營。有趣的是,好多老字號臨近結業嘅時候,吸引不少人慕名者前往,以示自己都曾經幫襯過呢間老店,但老實講,大部份老店嘅水準同佢哋嘅名氣都唔成正比,我個人嘅親身經歷,酒樓如龍門,雙喜,信興,茶餐廳如澳X,森X,美X等,其出品或水準普通,名不符實,個別食肆恃住名氣,待慢顧客,出品水準每況愈下,等等,都習以為常,西環祥X忝為老牌子餐廳,當然亦不能倖免,招呼普普通通,出品亦甚為單一,常餐ABC咁,唔係火腿通粉就係沙嗲牛肉麵,蛋撻同埋雞尾包尚可,但杯奶茶就認真失望。一句講晒,去老店只為食情懷,唔係食品質


(9)  掀動情懷有好多唔同嘅載體,一首歌,一種氣味,一段視頻,或者一番說話,好多時候都能夠觸動到神經。最近因為生活比較清閑,加上疫情穩定,我經常搭車去探訪一啲以前經常出入嘅地方,不自覺咁掀起好多回憶,如華富邨(我亦都因為咁樣而寫咗一篇華富邨憶往嘅blog)西營盤, 中上環等等, 都係我中學嘅時候放學留連嘅地方,而深水埗,黃大仙,童年時代老媽有親戚朋友住喺呢度,放假經常帶我哋又車又船咁過海去探親戚,所以呢兩度地方亦都留下唔少歡樂嘅回憶; 企喺雲咸街,望住娛樂行同埋陸海通大廈,小學嘅時候星期日個袋如果有餘錢,都會搭車往上中環,去皇后戲院睇場十點半卡通片,又或者去娛樂戲院睇返套邵氏電影,嗰陣時候能夠睇場電影,已經覺得係俘件好開心,好幸福嘅事情,今日景物依舊,戲院卻面目全非了。仲有已經改建成為盈暉台嘅荔園,靚仔嘅時候每逢農曆新年,𢭃到利是之後定必會去荔園朝聖,探下大象天奴,彈下波子機,或者入鬼屋探險,今日取而代之嘅已經係一棟棟住宅,完全搵唔番當日荔園嘅痕跡,咁又係嘅,時間巨輪一定係往前滾動,舊嘅嘢只可能留在心中,我喺度諗,即使有奇蹟,荔園仍健在,都只不過係一種點綴,唔通今時今日我入嚟荔園,仲可能會懐著童年時候嗰種期待同興奮嘅心情嗎?


(10) 忽然發覺,自己同青年嘅所喜愛嘅歐西流行歌手好多已經離去,Folk 方面, Glen Campbell, Judith Durham, Mary Jarvis,John Denver。Rock N Roll嘅有Janis Joplin , John Bonham ,Freddie Mercury , Jimi Hendrix, David Bowie,但最令我傷感嘅都係一班Easy Listening嘅歌手,佢哋陪伴我嘅成長,蠢蠢欲動嘅青春歲月,每晚都係聽住佢哋嘅收音機做功課,入睡,就好似自己身邊周圍嘅老朋友,Karen Carpenter,Olivia Newton John ,monkee嘅 Davy Jones, Helen Reddy , George Harrison, John Lennon, Jim Croce, Bee Gees嘅 Maurice 同埋 Robin Gibb,  好彩仲有佢哋陪伴着我:  Barry Gibb, Lobo, Don McLean, Beatles 嘅Paul McCartney, Ringo Starr, Bread 嘅David Gates,Elton John,願佢哋都幸福長壽



10 則留言:

  1. 祥香真喺執咗都唔可惜, 只是食老本.完全無進步, 早餐食凍煎蛋, 塊包重衰, 搽些些牛油,成塊包凍冰冰. 火腿通粉,湯又喺凍, 唉! 執啦!!

    回覆刪除
  2. 祥香我上個月先至幫襯過一次,同一般因為老店結業要去朝聖嘅人嘅心態唔同,祥香係西環三寶碩果僅存仍在原地經營嘅最後寶,我身為資深嘅西環友,去憑弔一下亦都係人之常情,坐喺閣樓,各種滋味湧上心頭,食物同埋杯奶茶依然故我,無甚足道,但四周景物仍然係四十年前嘅擺切,褪咗色嘅嘅木卡位,周遭隨意擺放嘅攔路紙箱,以及嗰部送食物嘅升降機,都彷彿告訴我時光喺呢度凝住,我已經唔記得上一次幫襯係幾時,可能係十幾年前,亦都可能係廿幾年前,即使住喺西環,我都冇乜入嚟幫襯嘅慾望(除咗偶爾行過買一打蛋撻返屋企做下午茶)然而今日坐喺呢度,彷彿同個老朋友講再見,心中難免升起一絲不捨~~

    回覆刪除
  3. 西環只剩下高檔的鬼佬餐飲地方, 石塘咀才能讓平民百姓消費.

    回覆刪除
  4. 也吹兩句。接(1):關於電視台廣告質素等疑惑,業內人長年知道經歷過哪些轉變,所以由他們解疑或更貼切。不過我以下仍然猜想兩句。七八十年代的電視廣告好睇,當時香港經濟起飛、發展迅猛,商號落廣告催谷生意例有回報,所以廣告肯落本有創意有娛樂。

    香港這十年經濟每況愈下,近三年疫情市更加使百業蕭條;再加上曾坐擁慣性收視的TVB失卻民心而收視長跌,另外兩個電視台的則仍待發展;另外,除非家裡有長者、小孩,否則不少家庭已經沒有電視機(和固網電話)了,都偏用電腦、手機等上網睇視像,所以,電視台廣告的吸引力和回報必然大不如前,不值得商號花本。

    很多大商號、老字號早已建立起corporate image,現在自己喺Facebook開專頁跟市民互動,又能迅速跟貼社會話題,效果好得多。

    又,如果用PC上網睇電視台節目,會看到廣告,現實係,觀眾會將這個節目分頁的聲響關掉,將分頁縮小到角落,然後另開大分頁看FB、forum、網媒之類,即係電腦屏幕並列一大一小的分頁,廣告完了才回到電視台分頁續看。

    YouTube廣告又如何?現實係,只要PC安裝有阻檔廣告的(免費)apps,一個廣告都睇唔到。手機一樣。

    我在FB不時看到網民熱推的一些外國精彩廣告串燒,但似係回味以前的舊廣告,非新廣告。觀眾更多用PC、手機之類看視像,並且裝上欄截廣告的apps,這似係中、青年人的觀影趨勢,我猜全世界都係咁。既然如此,今時今日,尤其香港情況,電視台廣告的回報咁低,似掉錢落海,真要做時便以最少心思最低成本的reminder形式來做就算了。

    回覆刪除
  5. 其實香港本地嘅廣告一直以來政治色彩都非常淡薄,我個人覺得,好嘅廣告,基本上只有一個特色,就係入腦,那管好街坊市井,又或者別出心裁,又或者文藝清新,總之能夠讓人留下深刻印象,就係出色嘅廣告。你問香港人,佢哋最記得咩廣告,都係嗰幾句Catchphrase,你精我都正,飲杯竹葉青,人頭馬一開,好事自然來,或者深入民心嘅人物,好似百佳黃老太,袋鼠絲苗腌尖大少,或者和記電訊啊May咁,我真係好唔明,真係咁難去創造一啲令人感覺到有共鳴,同聲同氣嘅廣告?

    回覆刪除
    回覆
    1. 以前廣告多針對target audiences/customers,有些古惑、黃色的,引人發噱。記憶中,幾十年前首回避孕套牌子廣告,只在半夜播放,針對黃色事業夜市開工的買賣者,大家懂的。(抑或當年有法例禁止電視台半夜12點前播放任何直接指向性事的廣告?)另有一個叫男人補身的廣告藏有暗語:「擒高擒低靠『腰力』…『鋤』得多,傷氣力…唔使『失威』悲到極」,都係別有寄意,好笑的。我還記得一個顯示地盤佬「打樁」的,好像也是賣男人補品或者烈酒之類的廣告。

      鋤地、打樁、鳴笛、開砲、火車捐山窿之類影像都是性暗示,至少已有70多年歷史。有說希治閣立風氣之先;70年代Benny Hill《不文山鬼馬表演》(亞視英文台)亦常有佳作,年輕的我笑到碌地。

      希治閣《奪魄驚魂》(North by Northwest)(1959)
      留意配樂。
      https://youtu.be/DPt-4Nwght0

      香港廣告「鋤得多,傷氣力」
      https://youtu.be/IVwCMVK35gQ

      刪除

  6. 時移世易,而家思想同觀念都開放左,連避孕套廣告都可以出現喺電視上面,呢個係80年代真係不可想像。貴兄所提及嘅鋤得多廣告,而家喺電視應該冇得睇( YouTube或者應該仲可以搵得返),每次睇到呢個廣告,我都忍唔住會心微笑~~

    回覆刪除
  7. 冇我嘅練馬師,你嘥咗隻馬喎

    回覆刪除
  8. 喺呀,所以我重金禮聘你嘅練馬師過嚟幫我手囉~~

    回覆刪除