總網頁瀏覽量

2021年3月26日 星期五

繾綣當年舊香江 2

 

最近經常看舊相, 逝去的光影喚起片片回憶, 這一路走來所發生的事情還記得多少, 又有多少被遺忘掉?  世事變, 人情冷暖點滴銘記在心頭。不變的唯有柔柔歲月所遺下的餘燼, 溫暖著逐漸冰冷的心坎.



六十年代銅鑼灣怡和街,香港大餐廳處即為今日嘅崇光百貨


五十年代的電車駛經西環海旁,晚霞滿天,極富詩意.  唔知點解每當我睇到西環海旁嘅舊相,腦海裏面都會響起一啲三四十年代嘅國語時代曲,好似三年,漁光曲,花好月圓等,可能童年時候行經海旁,都會聽到收音機播放呢啲歌吧


閣麟街.  閣麟街係我全家由澳門搬到香港嘅第一個落腳點,我仲記得嗰陣時候我哋住頭房,間樓係一間半木屋,半磚屋建築物,大風雨嘅時候木屋部份會搖幌,所以當年溫黛襲港,老爸要將我同細佬帶去舖頭暫避,以免全家一鑊熟


六十年代位於老虎岩(即今日嘅樂富)杏林街近聯合道嘅金國戲院,戲院廣告牌嘅兩套電影 “工廠玫瑰” 同埋“情至義盡” 都係喺1964年公映,無獨有偶兩套電影嘅男女主角都係吳君麗同埋胡楓


石硤尾巴域街總站,巴士站處已經係街市, 方便居民放工買餸


上環電車總站近急庇利街 轉角位處,電車後面係銀龍酒家, 我妹擺滿月酒都係喺銀龍,銀龍隔離舊樓地下有間士多所賣嘅自家製酸梅湯冠絕全港。銀龍酒家所在的金華座大厦呈半圓形,非常獨特, 其地下有間紅棉賣麵包舖,係當年附近白領嘅早餐首選


己拆卸近廿年的荃灣碼頭.  2000年因填海興建港鐵西鐵綫, 政府部門遷離,航線隨之而停辦。事實上荃灣碼頭往返中環統一碼頭的航線,因為西區海底隧道通車而開辦了過海隧道巴士930線,使來往荃灣區和港島區之間的車程大幅縮短,渡輪乘客量大減, 港九小輪遂於2000年年中決定停航。 現時的第4代碼頭在2003年啟用,在荃灣西站對出填海區,為荃灣最後一次填海工程完成後加建,惟只提供有限度往返馬灣珀麗灣渡輪服務


五十年代啲小販仲可以擔住竹籮隨街擺買賣.  相中女小販擺弄着一個很大的秤砣,看似是在秤粉葛.  呢種大秤我老竇都用過,佢係用嚟秤漁民交嚟漁欄嘅魚獲,當時一筐蝦閒閒地都4,50斤,只見他一手秤起筐蝦,另一隻手撥動砰砣去量重量,其臂力不不可謂不驚人


應該是80年代初皇后大道中東段起點,右邊是拱北行,左邊是正在拆卸,準備重建嘅匯豐銀行總行.  80年代中我喺中環返工,經常會上拱北行2樓嘅政府canteen食晏,當年佢哋好寬鬆,過咗中午一點之後會招待街外客,所供應嘅午餐性價比甚高,係好多中環白領嘅午餐熱點


應該係60年代嘅干諾道中,當時干諾道中對面海旁正進行大規模填海工程,遠處可以見到玉屋百貨嘅招牌,玉屋百貨係日資百貨公司,開設在上環國際大厦,但做不了多少久就結業了.  關於玉屋百貨,我最記得嘅係大廈頂樓設有模型跑車場,我每次經過中環都會情不自禁走上去睇人玩跑車,睇見其他小朋友控制啲模型跑車喺跑道上面風馳電掣,嗰種"恨到出汁" 嘅感覺我至今仍然記得好清楚


六十年代皇后大道中, 威靈頓街,  文咸東街和蘇杭街交滙處


六十年代彌敦道近油麻地處,可以見到好多老朋友,盤谷銀行,華人銀行, ABC餐廳,Sharp,仲有瓊天大酒樓,注意係真正嘅瓊天大酒樓,唔係canteen


從軒尼詩道往中環方向望去¸花牌處係頤園酒家.  右後方可看到鉅利醬園招牌,此店現已遷往堅拿道西繼續營業.  此圖可說是五十年代車展;左邊Vauxhall 右邊Hillman,中間Austin


六十年代的金鐘道(當年仍是皇后大道東) .  圖中紅蕃頭單層巴士俗稱水翼船,圖左美利樓由於要興建中銀大廈, 拆卸後遷往赤柱重建


六十年代雲咸街,相中巍峨聳立嘅Morning Post大廈已改建為南華大廈


六十年代樓梯街和荷李活道交界處,汽車左邊即為文武廟, 電影蘇絲黃的世界亦曾在此處取景


位於灣仔軒尼詩道(左)與駱克道(右)間的史釗域道.  我好鍾意牆上嗰啲廣告字體,端莊秀麗,又有一種好街坊嘅感覺.  不過用紅色喺牆上寫廣告標語又真係比較少見


七十年代中環海濱長廊,可一直通到當時嘅舊中環郵政總局,係拍拖嘅勝地, 不瞞你說小弟都喺呢度留低唔少腳毛


五十年代一間位於莊士敦道嘅士多,相中最搶眼處係士多頂處有個「維他奶 - 每枝二毛」嘅霓虹燈廣告,售價竟然以霓虹燈展出,平添一份天長地久嘅承諾


應該係60年代嘅莊士敦道,可見到雙喜大茶樓,對面係修頓球場,前面嘅大公報報社喺 80年代搬咗去軒尼詩道


灣仔石水渠街, 又見到維他奶廣告,足見當年維他奶嘅盛行程度.  我唔知你有乜感覺,但係我就睇到一幅好地道,溫心暖胃嘅街坊百相圖


榕樹頭棋檔,側聞檔主所擺得出嚟嘅,都係經過千錘百煉,百轉千回嘅殘局,不論你先行或者後手,最多都只能同檔主打和,冇可能贏佢,我就曾經喺普慶戲院門口嘅殘局檔奉獻咗唔少銀両


戲院預售票窗口,特等超等都係五個大洋,估計應該係七十年代



17 則留言:

  1. 四五六鐵價公司自建大廈後,反而沒有繼續經營。

    回覆刪除
    回覆
    1. 四五陸鐵價公司位於現今九龍彌敦道與亞皆老街交界的匯豐銀行,原址是百老匯戲院的側門。公司招牌面積佔鋪幾近面的一半,且燈光強,極為矚目, 成為該區的地標~~

      刪除
  2. 從前物價較穩定,先可以連價錢都用霓虹光管製成,現今冇士多呢回事,超市便利店飲品價錢海鮮價,幾乎日日不同。(記得維他奶賣兩毫之時,來路牌子有氣汽水係賣三毫,本地牌子都係一樣兩毫。)

    回覆刪除
    回覆
    1. 小學嘅時候,個袋有幾毫子,買支維他奶,加個菠蘿包,已經喺個好豐富嘅早餐~~

      刪除
    2. 想当年,小孩子个袋常有几毫子的,都算攀倒车边做「富二代」矣!😉

      刪除

    3. 幾毫子就汶水啲,有超過一蚊就真係唔錯,我試過有次啱啱過完農曆新年,啲利是錢加加埋埋有四,五蚊,返學校請幾個最好嘅同學飲汽水,覺得好威,好有做大佬嘅感覺~~

      刪除
    4. 「你地隨便叫嘢食,我就要叉燒飯加底走碼多色得嘞!」
      不要做呢挺大佬呀!🤣

      刪除
  3. 64年東京奧運會,維他奶以「更高更強更健美」作口號,成功定位營養飲品。
    要知道當時一瓶鮮奶要個二,金蓋奶(即再造奶)都要八毫(學校賣奶劵,一套十張,售價六元!)奢侈品來的,唔係咁多人飲得起㗎!
    維他奶有個「奶」字,售價又便宜,媽媽們趨之若鶩,即時彈起!

    回覆刪除
    回覆
    1. 首廣告歌仲記得:
      常飲維他奶,「伶俐」更高,
      常飲維他奶,「伶俐」更強,
      常飲維他奶,「坽(閃閃砱的砱音)理」更「見may」。
      學生仔搞搞震,整天高歌此廣告歌,但將「維他」改成「媽媽」!🤣

      刪除
    2. 係呀,嗰陣時好興惡搞啲廣告歌曲,我記得靚仔嘅時候啲同學唱,常飲媽媽奶,令你條脷更粗,常飲媽媽奶,會令你條脷更長~~

      刪除
    3. 咁事實上羅桂祥又真係好識宣傳,重點在於營造維他奶營養豐富,好啱小孩子發育增商嘅形象,係唔係事實係另外一回事,總之廣告好打動人心,好多媽媽寧願買維他奶比啲仔女飲,都唔俾佢哋飲汽水,所以造成維他奶喺六七十年代迅速發展~~

      刪除
  4. 灣仔「雙喜」同「龍門」都係建築判頭打躉之地(旺角就係「吉祥」),一般工友就只能在對面修頓球場外面踎喺度等啲判頭吃飽飽後咬住支牙籤出黎招工,成功舉手就有得跳上泥頭車開工。

    回覆刪除
  5. 呢樣野我又唔知喎,不過可以想像到當年嘅情況,我隱約都記得當年啲咕喱(若有得罪,請諒)踎喺修頓球場門口待聘嘅景象~~

    回覆刪除
  6. 椰汁咁凍, 係咪因為加左冰塊去打:)

    回覆刪除
  7. "五十年代一間位於莊士敦道嘅士多" 照片中幾名男士身上穿的是四、五十至六十年代普羅大眾流行的"黑膠綢", 以類似紗質物料塗上黑色膠質物體, 衣料甚輕甚薄, 是夏天衣服恩物!

    回覆刪除