總網頁瀏覽量

2023年1月11日 星期三

絮語 4

 

(1) 我記得八十年代啱啱出嚟做嘢嘅時候,所申請嘅第一張信用卡係AE Card, 嗰陣時候信用卡都算係身份嘅象徵,申請嘅時候要收入證明,如果申請金卡或者黑卡仲要公司寫擔保信,而且每年仲要交年費(已經唔記得幾多錢,好似都要成 $1000 )。而家香港仲有商舖收AE, 但我估應該唔會收Diner掛?



(2) YouTube嘅內容千變萬化,多姿多彩,可謂目不暇給,其中有一個類別就係將明星嘅當年同埋今日嘅照片(其實主要係顏值)對比,讓人感慨時間呢個神偷,除咗偷走咗多少人嘅青蔥歲月,仲更加奪走人嘅美麗容顏.  我好抗拒呢啲視頻,無他,唔想破壞當年女神們喺我心裏面嘅美好形象。就以八十年代香港影壇最百花齊放嘅時候嚟講,當年當紅而靚爆鏡嘅女性不在少數,林青霞,王祖賢,張曼玉,鍾楚紅,邱淑貞,每個都艶靨如花,芙蓉如面,今日大部份女性都已登陸,雖然不至於雞皮鶴髮,但當然不再青春少艾,其中不少風采依然,但容顏無可能和當年相比,故此,我固執地唔睇呢啲視頻,偶然喺報紙或者社交媒體見到個別女星嘅近照,亦只會好奇瞄一下,因為我心目中,早已將佢哋當年驚艶影壇嘅容顏急凍喺腦海裏面



(3) 行街行經一啲熟悉嘅街道,見到以前經常去嘅地方,而家都紛紛拆卸重建,都有種莫名其妙嘅唏噓感,譬如行過大有商場,就會唸返起以前嘅英京酒家同埋東方戲院; 行過國泰商場,就會記得起以前國泰戲院; 灣仔交加里the vine,就會記起以前京都戲院; 渣甸街京華中心,就係當年嘅京華戲院,當然仲有已經變咗華明中心好耐嘅太平戲院。呢啲地方以前留低唔少腳毛,中學時候喺呢度睇戲,行街,打鬧,今日街道依舊,人面卻全非了.


(4) 早排天水圍大停電,造成好多人叫苦連天,怨聲載道,其實在我的童年時代,停電閒過立秋,每隔一兩個月就會停電一次,所以家家戶戶都一定備有蠟燭,電筒,一旦停電就會拎蠟燭出嚟點,而且當年大部份人都係住喺唐樓,一到停電,啲細路仔就走哂落街玩,反正喺屋企黑孖孖,做唔到家務, 功課,就不如落街玩,所以其實停電對細路仔嚟講唔係壞事,反而仲多咗一個大家額外喺街頭開Party嘅歡樂時光



(5) 有人話,如果你想測試同某個朋友嘅交情有幾深,好簡單,問佢借錢就得,至於交情深淺,就要睇所借嘅數目有幾大。我諗絕大部份人都有俾人借錢嘅經驗,我好彩,除咗靚仔嘅時候問同學借錢買零食之外,成年之後未試過需要向人借錢,但別人向我借錢嘅次數就不少,不過數目唔算大,多數都只係作為短期周轉,而且好快就歸還。記憶中我借過最大數目都只係三幾萬,好在對方亦都喺約定嘅時間之內歸還。至於個別朋友,三番五次嘅三幾千元就在所難免,我會諗,江湖救急,自己能力許可,幫吓人亦無妨,但部份朋友借咗錢之後之後諸多藉口,拖延歸還,甚至去如黃鶴,就有啲傷感情。所以都係嗰句,朋友之間最好唔好有錢銀嘅瓜葛,呢句話真係千古不易嘅至理名言



(6) 五,六十年代,貧窮處處可見.  我童年時候住喺西環,老竇喺魚市場返工,當年有好多女人喺魚市場執跌落嚟嘅蝦頭魚尾,拎去厚和街擺檔賣,我親眼見過有個女人為咗搶住執由蝦桶跌落嚟嘅蝦,俾人一腳踢到瞓咗喺地下,佢翻身坐起身,搓下個心口低頭行開,嗰陣時仲係靚仔, 覺得好難過, 亦反映當年搵食絕對艱難. 六十年代嘅西環厚和街,就有兩三個女人專門賣呢啲喺魚欄,蝦欄以至菜欄跌出嚟或者丟棄嘅魚蝦同埋菜,其中有個叫班美嘅我仲好記得,佢叫做班美嘅原因係佢塊面長有天花後遺症所做成嘅豆皮,傳聞佢有幾個仔女要養,自己又冇學識,只能夠日頭去魚市場執啲頭頭尾尾去厚和街賣,我老竇見佢可憐,就叫舖頭嘅夥計將每日食剩嘅飯菜留俾佢,其時我住喺舖頭對面,好多時候見佢喺後門等,個伙頭開完飯之後就將啲食剩嘅飯菜攞俾佢,每次佢都千多萬謝,呢個影像我至今仍記憶猶新



(7) 好多人抱怨話茶餐廳越嚟越貴,其實茶餐廳上流化,都不自今日始。近呢十幾廿年,因為自由行以及其他種種原因,租金, 人工飛升,真正嘅老牌茶餐廳多數都做唔住,近年開設嘅茶餐廳,-來為咗吸引年輕食客,二來亦都要為加價合理化,所以都要做大量包裝工作, 而迎合潮流嘅最佳做法就係以冰室, 冰廳命名,走懷舊路線,企圖喚回港人對茶餐廳黃金年代嘅緬懷,但價錢卻絕不大眾化。不過又咁睇,時代巨輪向前滾動,冇理由希望新開嘅茶餐廳一成不變,而家新派茶餐廳提供食品五花八門,絕非老牌真正冰室(譬如祥香以至澳牛)嘅出品可比,呢樣嘢係值得可喜之處。我雖然係老餅,但我亦都贊成同埋支持茶餐廳嘅改革,時代唔同,口味亦隨著需求有所改變,唔通希望啲茶餐廳好似五, 六十年代嘅冰室咁,淨係提供早餐同常餐咩?


(8) 有時候覺得世事真係好奇妙,冥冥中好似有聯繫.  譬如講,王羽和焦姣係銀幕嘅拍檔,情侶,合拍過獨臂刀,獨臂刀王,大刺客,都係做情侶或者夫婦,然而佢哋喺真實世界裏面冇任何感情嘅關連,但係,喺現實生活裏面,佢哋卻冥冥中被聯繫在一起.  王羽嘅前妻係林翠,而林翠嘅大佬係曾江,曾江嘅老婆恰巧就係焦姣,所以王羽和林翠嘅女王馨平就叫焦姣做舅母,咁我唔知王羽同焦姣喺現實上用算盤嚟打係乜嘢親戚關係,總之,命運嘅奇妙安排,將佢兩個又聯繫在一起


(9) 如果話英女皇係國家層面嘅定海神針,咁我會認為, Paul McCartney唔單只係喺流行樂壇,甚至係流行文化裏面嘅定海神針,當然同佢同級嘅仲有幾位殿堂人物仍然健在,譬如Bob Dylan,譬如Mike Jagger, 但論到貼地,同埋與大部份人成長有密切接觸同埋影響嚟計, Paul McCartney可以話係只此一人,別無分店。坦白講,你可以即時哼得到幾多隻Mike Jagger或者Bob Dylan嘅歌,而你又可以即刻唱到幾多隻Beatles嘅歌?就係咁簡單


(10) 香港有三大賭場:(i) 馬場: 馬會抽起~15%才派彩,長賭必輸 (ii) 股票市場: 散户遲過三類人收到消息; 公司董事局、核數師、做市機構,故輸多贏少 (iii) 樓市:地產商提供複雜的回贈/付款辦法托起表面樓價,小業主很容易高價接貨. 深入一點嚟講,而家好多報道話二手樓市頻頻蝕讓個案,動不動都話蝕2,30%,令到啲新買家心郁郁,覺得上手業主蝕咗咁多,會執到平貨, 但其實因為第一手業主攞咗供應商好多回贈,亦都喺地產代理嗰度攞返唔少回佣嘅回扣,所以其實冇表面樓價貶值咁多,某方面嚟講可以話係誤導。不過又咁講,由六十年代香港買樓可以分期付款開始,唔少人辛辛苦苦儲埋積蓄,由買第一層樓開始賺到第一桶金, 以至買到幾層樓收租 (都唔好講啲炒樓發達嘅人),都係拜地產市場蓬勃興旺所賜,故此不可否認, 買樓發達嘅人,遠比賭馬同埋炒股發達嘅人多



沒有留言:

張貼留言