總網頁瀏覽量

2023年1月18日 星期三

絮語 5


(1)早排和同輩嘅朋友傾起,童年時代俾老竇老媽子打嘅經驗,當年父母所祭出嘅武器各有唔同,有比較正宗嘅嘅藤條,雞毛掃,亦都有隨手攞起嘅衫架,拖鞋,間尺, 拖鞋, 最誇張嘅係擔挑同埋衣裳竹,總之各適其適,打得就手就好。我其實想講嘅係, 我哋嗰輩俾屋企打閒過立秋,但係完全唔會對父母心懷怨恨,主要原因,其一係感恩,第二係同理心;一來當年打仔係家家戶戶父母指定運動動作,靚仔完全唔覺係一回咩事,二來最重要嘅係,細路仔通常都好體諒尊重父母,我老竇每日貪早摸黑咁返工賺錢,為嘅都係一家溫飽,阿媽一個人照顧四五條化骨龍,洗衫煮飯買餸,筋疲力盡,父母耗盡自己嘅畢生精力照顧仔女,打罵本質上亦都只係希望啲仔女好,呢個細路仔係明白嘅,所以根本唔會儲存怨恨,父母年紀大咗之後,我哋呢一輩都會盡心盡力咁去照顧佢哋嘅晚年。反觀現今九十後以降嘅後生仔女,佢哋嘅父母教育水準高咗,唔會輕易出手打罵子女,但奇怪,呢一代嘅年青人長大之後,對父母反而冇咁深刻嘅尊敬,更遑論照顧.  喺佢哋心目中,父母養育子女天經地義,成年獨立之後嘅經濟支持不在話下,年輕時更需要大量嘅親子活動去滋潤佢哋嘅童年(呢樣嘢喺我哋嘅成長年代係不可想像,老竇日日返工十幾個鐘頭,返到屋企已經攰到連嘢都講唔到,邊得閒親子?何況當年亦無親子呢個概念)。近年發生嗰幾宗倫常血案,子女因為怨恨父母冇按照佢認為適當或者需要嘅形式喺經濟,物質或者精神上面支持自己,遂掄起屠刀剌向父母,我心諗,喺嗰剎那,又或者係佢哋計劃傷害父母嘅日子裏面,佢哋有冇一絲一毫念及,呢兩個人,即使唔十月懷胎生我,有直接血緣關係嘅父母,但點計都係為咗養大自己,曾經付出無限血汗淚嘅人, 點可能咁狠心落得下手?當然我咁諗係好理想,呢啲人如果稍有血性,就唔會做出咁喪盡天良嘅事


(2) 啱啱瀏覽到一啲划艇仔嘅舊相,勾起我對划艇仔嘅一啲記憶。六七十年代,划艇仔係一個幾流行嘅戶外活動,好多時候去旅行,都會搵一啲有划艇仔嘅地方,曳搖共對輕舟飄一番。我第一次划艇仔係喺荔枝角海灣,嗰陣時有大哥哥帶我去荔園玩,出嚟意猶未盡,再划多兩個鐘艇仔。當年荔枝角大橋仲喺海中心,我哋划到橋底再跳上橋躉玩個不亦樂乎,今日滄海桑田,而家荔枝角橋已成市區高速公路。讀中學嘅時候去旅行,偶然都會搵一啲有划艇仔嘅地方玩,譬如沙田畫舫,又或者馬料水(即係今日嘅大學站).  講起馬料水划艇仔,我當年曾在此遇險,當日扺達馬料水嘅時候,天色已經非常昏暗,但年青人天不怕地不怕,決定繼續划艇仔嘅行程,一班同學租咗幾隻艇仔出發,但划到海中心忽然狂風大作,暴雨傾盆,艇仔喺海中心狂打轉不受控制,我們正不知如何是好之際,一位同學竟自告奮勇說要游上岸找艇家求救,並二話不說噗通一聲便跳入海裏面,旋即失去蹤影,我們則驚惶萬分,不知那個同學情況如何。好在他在途中遇見開著電船尋找我們的艇家才獲救。我在想,假若當日不是艇家救援,那同學真有可能會溺死在海中


(3) Rolling Stone 雜誌最近推出有史以來最佳200名歌星排行榜,這類型的排行榜因個人口味問題,肯定不會盡如人意,但今次的排名着實讓人萬分驚訝和莫名其妙, Karen Carpenter竟然只排到123,比Rihanna的68還低55名,比排名40的Aaliyah更低83位,這樣的結果怎能服衆?我不知道這個榜以何標準作為排名的根據,但單純歌聲的震懾力,讓人迷戀程度,以及耐聽性來說,Karen絕對比Aaliyah, Rihanna更勝一籌。我明白也許這個排行榜應該是由年青人去處理和編輯,今日2 ,30歲的年青人即使聽過Karen Carpenter的歌,但也不會太感冒,然而若專業地以歌藝技巧和歌聲嘅耐聽度來量度,Karen Carpenter的排名怎可能如此低,但想深一層,其實也不必太在意,歌聲在人心,在腦海裏面,不論多少流行榜將karen排在第幾位,相信在眾多資深樂迷之中, karen那如怨如慕,如泣如訴般的磁性歌喉,彷彿捕捉着你的靈魂,已永駐在歌迷的腦海裏面。講開Karen Carpenter,她的好歌多若星辰,有時候即使一些不那麼著名和流行的歌曲,但只要你靜下來欣賞,仍然讓人覺得很舒服,彷彿在聽她說故事的感覺。karen那麼多歌當中,我最喜歡的不是耳熟能詳的Close To You, Rainy days and Monday,Superstar,而是A song For You,在悠揚的色士風中, karen彷彿向她的歌迷道別,她以婉轉而柔腸百結的歌聲,道出 


「I love you in a place

Where there's no space or time,

I love you for my life

You're a friend of mine.

And when my life is over,

Remember when we were together,

We were alone

And I was singing this song to you」


不翻譯了,原汁原味的理解,更能㗳出箇中的真意.  聽到這裏,只要是喜歡Karen的歌迷,都無不為這個恍如流星閃過的歌手感到惋惜甚至悲傷,又或者,dying young更添世人對karen的珍惜和懷念,我在想,是不是上帝感到寂寞,召喚Karen回天上唱頌歌給他老人家聽?

 

(4) 唔知各位有冇發覺,而家去茶餐廳食嘢,連茶膽茶都欠奉(你要飲嘢就唔該另叫飲品,當然按正價收費)。若然要水就要特別問夥計攞(其實而家大部份茶餐廳所提供嘅水杯水,顧客都唔會用嚟飲,大多數都只係用嚟洗刀叉筷子),高級些少嘅茶餐廳譬如太興,翠河,就每台備有熱水壺同埋茶杯俾你任斟暖水,但仍然係冇茶,有啲粥麵則按人頭收取每位$5茶錢,提供嘅只係一杯熱清茶,連茶壺都冇,唔知點解我有淪落嘅感覺


(5) Uncle Ray走了,享年98歲,我唔想用乜嘢香港音樂教父形容佢,讀中學嘅時候,開夜車鋤書,都會聽住All the way with Ray ,佢個把低沉而帶有磁性嘅聲音,夜晚聽落真係好舒服。一個小插曲,有一晚佢嘅節目忽然播「半斤八両」,之後佢解釋話呢個節目不嬲都唔播中文歌, 但因為許冠傑俾咗首播權佢,所以佢破例喺節目度播中文歌.   另外,佢個節目係可以俾人打電話入去點歌嘅,我曾經打過無數次都打唔通,唯一一次打得通,有個鬼妹問我點乜嘢歌,我口震震咁話要聽Blowing In the Wind,但到節目結束都冇播到


(6) 2022年港產片谷底反彈,氣勢如虹,當中四套新片成功躋身香港電影市場華語片最高票房紀錄前50名,我真心為香港片開心,驕傲。近十年,唔使我講,稍為有留意港產片嘅觀眾都知道,本地片萎縮得好緊要,被外語片,合拍片打到透不過氣來,其中原因甚多,不贅。但去年由 "明日戰記" 領軍,大破票房紀錄,然後 "飯氣攻心","闔家辣","正義迴廊","我阿媽有咗第二個"等都斬獲不俗嘅票房,可惜香港戲院商始終比較注重眼前利益(先此聲明,在商言商,呢個法冇錯),cut戱cut得好快,以至有兩三套我想睇嘅電影,譬如"窄路微塵","給19歲的我","緣路山旮旯",尚未來得及場入場觀看已經落畫,甚可惜,也告訴了我一個事實,要看較為邊緣嘅港產片,要及時,要快


(7) 香港現今影壇當中,我最看好張繼聰。在我看來,張繼聰很可能會是下一個張家輝,他和張家輝的發展途徑很相似,張家輝在上位之前,做過好多滑稽古惑仔的歌色,通常都是劉德華和古天樂的下把,負責攪笑,後來在"激戰" 中破繭而出,轉跑到成為演技派, 張繼聰的情況其實差不多,直至這兩年之前,他的角多數是搞笑小人物,無膽匪類但卻又心地善良,這些角色他演來讓人看得很舒服。這兩年他逐漸接了一些較為嚴肅的角色,發揮也很好,"飯氣攻心"已看出他的潛能,然後"窄路微塵",做一個心地善良的小老闆,給觀眾留下深刻的印象.  我大膽預測,張繼聰只要能接下一套近似張家輝激戰的角色,便能成功突圍,接棒成為下一代的香港影壇的中流砥柱


(8) 好鍾意急景殘年嘅氣氛,喺我記憶之中,童年同埋青年嘅時候,一過咗臘月十五,通街通巷都係賣賀年飾物,食物,甚至有人開檔用毛筆寫揮春,空氣中彌漫着一種既忙碌,又興奮嘅氣氛。街上行人行色匆匆,大家趕住辦年貨,緊張得來又彌漫著一股按奈不住嘅喜悅感,六,七十年代,農曆新年係人人心目中嘅大節日,那時候又不作興趣外出旅行,為家裏佈置過年裝飾,準備團年和開年飯,係每個家庭主婦嘅頭號大事,也感染着我們這些靚仔,期待着新年的來臨。今時今日,農曆新年大家都外出旅行(呢三年新冠疫情除外),加上年輕人都不作興拜年,或者按住新年傳統去慶祝,總覺得新年氣氛越嚟越淡薄,或者再過十零廿年,新年只會蛻變成為一個放假嘅日子,唔會再引起任何興奮,同埋期待感


(9)  話時話,有冇網友試過晾衫時失手,成支衣裳竹跌咗落街?我就真係試過,不過嗰陣時唔係住公屋,只係唐樓嘅二樓,好彩無扑親人,落樓執返就算。以前行過公屋,見好多人用衣裳竹曬菜乾,臘味,相信而家唔會有人咁做,唔值咩錢,又有衛生問題,遇上缺德鄰居,啲肥油滴晒落樓下單位,就真係多得佢唔少


(10) 中午期間行過學校區,見到好多學生三五成群咁行出嚟去食飯,心裏面不期然有種悠然我心嘅感覺.  讀中學嘅時候,放中午飯係令人身心愉悅嘅時刻,上咗一整個上畫嘅堂,身心疲累之餘,個肚亦會打咕咚,一聽到落堂嘅鐘聲,即刻飛身衝出課室,同幾個志同道合嘅同學,由般咸道行落水街,簡單啲嘅有東南餐廳食個常餐,又或者行落皇后大道西嘅茗芳整個火腩飯,或者豉椒鮮魷飯,再唔係行遠啲去正街,聯華茶餐廳嘅洋蔥豬扒飯都好唔錯(聯華今日仍然健在,簡直奇蹟),碰啱嗰日下晝有測驗,或者輪到自己班打乒乓波,就唔會行好遠,求其喺水街口檔魚蛋粉食碗魚蛋粉,甚至喺佢隔離嘅豬紅豬皮車仔檔整碗豬紅豬皮麵求其填飽個肚即可。但問題係中學正當發育時期,一碗雲吞麵或者豬紅豬皮麵點夠飽,到咗三點鐘個肚就抗議,唯有小息嘅時候去小賣部補飛。俱往矣,而家睇住啲學生青春稚嫩嘅面孔,片刻間讓我回到當日嘅無憂無慮嘅日子



6 則留言:

  1. 以前新年有很多禁忌,唔知新一代仲有冇跟隨?

    也祝版主新年快樂、心想事成

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈,而家啲人連最基本嘅拜年都懶,最多都係約埋一齊出嚟去酒樓飲茶拜年兼開年,你話今時今日啲人過咁簡約嘅新年,仲會唔會仲跟從傳統嘅繁文縟節?

      刪除
  2. 猜閣下是六十年代英皇書院的高材生

    回覆刪除
    回覆

    1. 唔好意思,小弟既非高材生,亦非來自英皇。閣下若有興趣知道小弟中學時代嘅點點滴滴,煩請瀏覽我早前嘅網誌「我的中學生活」~~

      刪除
  3. 容我叫你一聲前輩,默默地睇左你好多文章,多謝你

    回覆刪除
  4. 前輩愧不敢當,閣下對我嘅文章有興趣,甚感榮焉,有興趣請多啲嚟坐,若對個別題目感興趣,歡迎留言發表意見~~

    回覆刪除