總網頁瀏覽量

2020年11月17日 星期二

繾綣當年舊香江 1

 


唔講唔知,原來呢度係山道同埋皇后大道西交界處,同今日嘅風景真係完全拉唔上關係(今日此處已改為今旅酒店)。不過睇返舊相,呢個位以前原來係間酒莊



四十年代中上環皇后大道中嘅中央戲院,其時剛重光不久,戲院還未回復營業。中央戲院當然已然折卸,並改建為中央大廈



此處睇落似係啲離島碼頭,但其實呢度係四十年代嘅尖沙咀藍煙𠧧碼頭,拆卸後改建為新世界酒店及商場,再度拆卸後2019年重建為K11


七十年代嘅亞皆老街,右邊係恒生銀行大廈,而圖片正方嘅龍樓酒家已經變成馬會場外投注站


五十年代嘅新樂酒店,當年剛落成不久嘅新樂酒店,喺彌敦道顯得鶴立雞群,可惜呢座咁有標誌性嘅建築物,仍然難逃被拆卸改建嘅命運


由皇后像廣場向東望去,前面係舊香港會,後面即為富麗華酒店。我對富麗華酒店嘅最深印象當然係佢哋嘅旋轉餐廳, 70年代中學畢業舞會即在此舉行,喺酒店宴會廳食晚餐同埋跳舞,對我呢個鄉下窮小子來講,絕對係一個難忘嘅經驗


相信唔少六七十年代出生嘅小朋友都做過嘅暑期作業簿,當年我一邊做,一邊鬧,點解會有咁變態嘅人,連小朋友嘅暑假都唔放過,搞啲作業簿出嚟虐待我哋.  開始嘅時候我都好乖每頁都做,後來發覺老師既唔睇又唔改,於是學精左,隔一頁或者隔兩頁做,又過到骨。先此聲明,呢啲嘢小朋友唔好學


七十年代嘅灣仔莊士敦道,右邊可以睇到難得一窺全貌嘅蘭杜街麗都戲院,地盤處係今日仍然健在嘅大生商業大廈


五十年代往九龍城嘅灣仔碼頭


六十年代位於皇后大道中/水坑口交界嘅富隆大茶樓,富隆除咗係經典嘅舊式茶樓以外,最為人熟知嘅係南音大師扗煥曾經喺呢度獻技,被記錄下來,呢段錄音可算係非常珍貴嘅香港次文化歴史文物



五十年代從疏利士巴利道望向半島酒店,正中嘅噴泉柱頭,迄立在半島酒店正門至60年代中,後來因為酒店裝修,將噴泉柱頭拆卸後贈予大坑真光女書院,一直保存至今


七十年代中位於德輔道中嘅連卡佛大廈,一座如此經典嘅大廈於1977年被拆卸,重建為置地廣場。當年置地公司為了籌建置地廣場,拆卸了告羅士打行,連卡佛大廈,溫莎行,公主行,和公爵行等幾座非常典雅富有歷史性嘅中環建築物,連卡佛大廈後來搬往干諾道中,重建成連卡佛大廈,圖中連卡佛大廈右邊嘅地盤其實係已經拆卸嘅告羅士打行,據說曾是香港最高嘅建築物


五十年代嘅荷李活道/皇后大道西交界處,左邊直上係當年嘅大笪地,今日已改建為荷李活道公園


五十年代閣麟街和皇后大道中交界處,我有種感覺左邊個位仁兄喺度整緊捲煙。後邊可以睇到三陽醬院



五十年代灣仔莊士敦道近灣仔道交界處,左邊可以見到我哋好多老朋友,馮良記, 敏如茶室,梁蘇記,以及英家酒家。今年年頭連馮良記都因為舊樓拆卸而搬入大有商場,呢度嘅風景已然面目全非


呢度係銅鑼軒尼軒道與怡和街交界處,圖中那座淺啡色建築物係紐約戲院.  左邊嘅滄州臘味,唔知有冇網友食過


我好鍾意喺呢個位影嘅舊相,唔知點解有種好濃烈嘅熟悉感。呢度係德輔道西轉入德輔道中交界處,遠望係德輔道中海皮,再過啲就係港澳碼頭/大笪地



香港仔晨光大茶樓為擴張營業而掛嘅花牌,有成兩層樓咁高,真係好誇張


現實版嘅涼茶馬尾飛機頭,一睇到呢啲舊相,我個心就被融化掉,除咗童年時代好流行嘅理髮廳,涼茶舖外,外加一班靚仔喺度打康樂棋,活脫脫就係當時街頭嘅寫真


鍾意食乜嘢就叫,我請


七十年代般咸道/高街交界處,右邊嘅舊樓已然拆卸,改建為豪宅麗怡閣和般咸軒



從皇后大道中和金鐘道交界處往上望向希爾頓酒店,有一段時間因為我在附近工作,所以經常幫襯希爾頓酒店的餐廳,如Cat Street, Dragon Boat,California,以及鷹巢中餐廳,都是很美好的回憶,不知道網友有沒有在希爾頓3樓的大利亞理髮店理過髮?有一段時間我經常幫襯這家老式理髮店,師傅們都很細心貼心,希爾頓拆卸後大利亞曾搬往美國銀行中心,惟最終還是黯然結業


七十年代由皇后大道西正街交界處往上望,左邊可以見到好多凍肉舖,當年凍肉舖係比較新鮮嘅事物,我中學嘅時候每逢旅行都會去正街啲凍肉舖買雞翼,豬扒,作為燒烤之用


六十年代位於南昌街嘅有男茶室。睇照片就知道呢類舊式茶樓嘅死因,成幢樓一間茶樓,點會唔惹來地產發展商嘅垂涎?不過我真係好鍾意呢啲廣州騎樓嘅建築物,老闆仲喺向街方向加建帳篷,落雨天擋雨,大熱天就擋太陽曬,真係好貼心


六七暴動之後,香港政府為了粉色太平,凝聚民心,搞了個香港節,這是大概六九至七零年間香港節其中節目之一,夜間花車巡遊,相中霓虹燈招牌燦爛,伊人恤,醉瓊樓, A B C大飯店,聲寶電器,都是香港人幾十年的老朋友,看得讓人溫心暖胃


9 則留言:

  1. 「睇到高富石油個招牌,就知道呢度係灣仔軒尼詩道近莊士敦道交界處」
    這裡是銅鑼軒尼軒道與怡和街交界,圖中那座淺啡色的建築物是紐約戲院。
    滄州勾起我的兒時回憶,很喜歡吃那裡的軟雪糕。

    回覆刪除
  2. 你啱, 已改正, 謝謝你指正錯誤~~

    回覆刪除
  3. 以前餐廳的侍應水準同依家比,以前係天,依家係地。點擺餐具,點上水杯,點樣上菜,有規有矩,擺得四四正正,餐後上啡/茶,工架十足,上完俾女士,換位俾男士,唔係好似依家咁撲埋黎乒拎乓冷一個位掉低就算。所以手震都俾得順啲,依家覺得要收加一好過分。

    回覆刪除

  4. 其實已經有十幾廿年係咁樣嘅情況,箇中原因好多,第一係舊式酒樓沒落,新式連鎖酒樓興起,連鎖酒樓一般無論管理層同埋樓面都係流水式輪替,經理同埋主任對酒樓冇感情,亦都唔會點樣用心去教導樓面去提供優質服務,第二係直至疫情前為止,香港就業市場暢旺,樓面根本就唔驚唔使驚搵唔到工,東家唔打,一行出門口轉左就有西家請,所以根本唔需要同你講乜嘢服務,我就見過好多樓面同部長經理嗌交,鬧客人,呢啲根本司空見慣,香港人亦慢慢接受呢種文化,諗深一層其實真係好悲哀~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 有樣恐怖嘢(見到都仲有幫襯,真犯賤😔)唔知有冇留意,我觀察咗好耐,不同餐廳酒樓,就是收費甚貴的也不例外,就是去廁所時,如果見到的廚師侍應等,佢哋完事後就咁拉開門就走人,從未見例外,唔通係行規?

      刪除
    2. 其實又唔應該話係行規,只不過一般廚師同埋侍應對衛生唔多講究,而酒樓或者餐廳嘅管理層徒有虛文,又唔嚴格執行,冇辦法,唔通你可以硬性要求茶餐廳或者粉面餐廰嗰淥面師傅每次去完洗手間都記得洗手?呢個係好現實嘅問題~~

      刪除
  5. 水坑口街昔年路邊好多流動小販檔口賣「雜水」,即係二手餸,二手蛋糕之類,話係酒店自助餐/飛機餐剩餘物資,嗰時香港人大部分都窮,又冇乜衛生概念,無冷藏設備,啲嘢都唔知幾耐,又唔算太便宜,但都好多人買,報紙又唔多見有食物中毒新聞,所以時代唔同,人的體質也大不相同。

    回覆刪除
    回覆
    1. 還有宴會剩菜,炸子雞,冬菇鵝掌好受歡迎,如果找到有幾塊鮑片,簡直執到寶!

      刪除
  6. 酒樓門口或者路邊買雜水我都見過,當年厚和街有小販買二手餸,好多人去尋寶,雜水有分上雜同下雜,下雜多數係素菜,上雜有雞鴨牛豬肉,好彩嘅時候甚至會搵到鮑魚等上等食材,另外童年嘅時候我喺水坑口見到有人晒食剩嘅飯,曬乾左之後有啲似米通,聽啲大人講製成品會運返大陸出售,當年環境之困難可想而知~~

    回覆刪除