總網頁瀏覽量

2020年4月9日 星期四

花樣年華的香港 (2)










七四年擺酒結婚,盛惠$365一圍,但裏便嘅嘢,依家$6000都未必食得到,我唯一有疑問嘅就係,點解擺酒咁隆重嘅事,係食鯇魚,唔係石斑?唔通當年石斑仲貴過魚翅鮑魚?另外金漢酒樓當年係一間好出名嘅酒樓,好多粵語片都借呢個場地拍過戲. 菜單上面有一道菜而家好少見;銀耳燉雙鴿,我相信呢個應該係湯嚟嘅,當時酒席好興一翅一湯,後來啲人可能嫌湯水多,所以cut咗個湯,加多個菜,但其實我好鍾意飲呢啲燉湯,當時最興嘅就係花菇火腿菜膽湯,好清甜,我覺得飲湯仲好過食翅




約五十年代從上環皇后大道中望向永樂街和文咸東街交界處,正中是添男酒樓,當年設有歌壇,我亦曾恭逢其盛,在七十年代末掹人衫尾上過去飲茶聽歌。右邊可以看到永利威的招牌,永利威今天仍屹立在原處,認真唔簡單。唔知仲有冇人記得永利威嘅招牌廣告;半隻雞,一壼永利威?





六十年代的大坑浣紗街,那年頭,抬頭望去竟可以見到虎豹別墅的白塔,浣紗街最出名的當然是那場大槍戰,至使一名督察受重傷,劉青雲更 根據其故事拍成電影無味神探,使浣紗街更添幾分歷史感


位於北河街和巴域街交界處嘅皇宮戲院, 1953年開幕,由銀壇鐵漢曹達華斥資興建, 1964年出售,現已改建為住宅大廈。一句題外話,我真的很喜歡當年戲院大堂人頭湧湧的歡樂氣氛,更懷念以前戲院大堂空地各式各類售賣零食的小販們,以及他們所售賣的各款讓人垂涎欲滴的零食.  俱往矣,現在戲院都開設在商場內,根本冇可能重溫那種喜氣洋洋,翹首期待入場的興奮




喺未有手機慨年代,艇上人家要煲電話粥,唯有上岸搵個電話亭,呢度我相信系銅鑼灣避風塘





六十年代中彌敦道近太子處,圖中的古老建築物是被清拆前的旺角警署,後面嘅邵氏大廈,拆除後改建為旺角中心一,二期




約五十年代的尖沙咀海旁,後面的白色建築物是舊水警總部,現已改建為HerItage 1881



色彩絢爛嘅干諾道中舊照,左邊係皇后行,拆卸後改建為文華酒店,其前方是第一代卜公碼頭,現在已經搬往赤柱,圖片前方兩人相信在結網捕魚,當年竟有漁民在中環碼頭附近捕魚,想來也覺匪夷所思




位於波斯富街嘅利舞臺戲院,我記得其隔壁禮頓中心地庫有新寧餐廳、 惠康超級市場、 煤氣烹飪中心、多間鞋舖, 樓上有美心快餐店、日本文具店, 霎東街未建成時代廣場前有建國酒樓、 意粉屋、 何洪記, 而波斯富街則有謝瑞麟錶行、 廣興書局、 恭和堂涼茶舖、 香河越南餐廳, 泉章居等


約五十年代的干諾道中海旁,沿海邊可以看到很多嘩啦嘩啦,那是當年的水上的士,在沒有海底隧道的年代,午夜時分只能靠這些小船往來港九兩地。遠處前方可以見到統一碼頭的巴士總站,後面則是舊中環消防總局,現在已拆卸改建為恒生銀行總行大廈






















約七十年代從工人球場望向葡京酒店,當時我已經好奇怪,咁黃金嘅地段點解會用嚟俾人踢波?而且只係個沙地球場,似乎同個地段有啲格格不入,不過我靚仔嘅時候都喺度留低過唔少腳毛,而工人球場後巷有好多隱世美食, 譬如肥仔記熱炒, 各位有冇印象?


型到爆,仙姐拉住武狀元陳錦堂, Michael Jackson 80年代戴黑超比人話型,香港明星50年代已經戴黑超周圍威





灣仔太原街和莊士敦道交界的街市市集,非常地道的街坊風情,右邊是灣仔街坊念茲在茲的雙喜樓


估計是七十年代西環吉席街電車路,電車車身的廣告上的洗衣粉,各位有用過嗎?




五十年代銅鑼灣軒尼詩道和波斯富街交界處,小弟孤陋寡聞,未聽過呢隻永華湯火膏,但招牌搞到咁大,又夠膽號稱第三次世界大戰都唔怕, 感覺應該唔少野






















六十年代仍然位於皇后大道中嘅高陞酒家,時為中秋佳節,酒樓張燈結綵地喜迎中秋,促銷月餅,今時今日好難再搵得返濃厚嘅節日氣氛





剛落成嘅紅磡火車站大堂,睇落美輪美奐,唔講仲以為係酒店大堂






















未清拆前嘅九龍城寨,係無牌牙醫嘅集中地,唔知仲有冇香港人記得




呢處唔係雍雅山房,而係位於大埔道沙田嶺段沙田大酒店嘅露天茶座.  當年沙田仍算是郊外,但係就有兩間休閑度假式酒店,一間係華爾登酒店,另外一間就係沙田大酒店,由於當時交通不便,去呢啲酒店都要有架呠呠車,所以到訪嘅人都係非富則貴,而由於酒店環境優美,亦成為好多六十年代粵語片嘅取景勝地。沙田大酒店於1983年被拆卸,改建為豪宅,自此香港又少了一間具歷史價值嘅酒店






















六十年代俯瞰深水埗昌華街,右邊可見到大大間奇華餅家






















約七十年代位於九龍城福佬村道的洞天冰室,洞天冰室可謂港產片取景勝地,很多八九十年代的港產片如九龍冰室等,都曾在此取過景.  洞天冰室我曾幫襯過兩三次,最深印象的是老板在收銀處掛了一幅用扶乩寫成的詩句,當然內容深藏玄機,完全非我等凡夫俗子所可以洞悉




聽聞任姐最精神就係打返四圈嘅時候



圖中的白色建築物是牛奶公司位於銅鑼灣的冰廠,其前門是未塡海前的告士打道,冰廠當然早已拆卸,並輾轉改建為今天的皇室堡























細佬,咪郁啦,唔係剃親你㗎啦 






睇返舊相,讓我記得返起海角皇宮,而家啲人講香港仔嘅海鮮舫,淨係識珍寶同埋太白,其實全盛時期係三雄鼎立,珍寶,太白,同埋海角皇宮。我記得靚仔嘅時候,仲未有珍寶海鮮舫,六十年代老爸嘅拍檔好鍾意喺海角皇宮為母親擺壽宴,當時好似冇接駁小輪,係坐啲水上人家啲搖櫓艇來回海鮮舫,靚仔嘅時候覺得好新鮮,好高大上,後來因為珍寶海鮮舫加入戰團,就淘汰左海角皇宮,拉左去澳門成為賊船, 而太白則成為珍寶嘅附庸艇






















五十年代嘅尖沙咀加拿分道,正在搭棚起緊嘅大廈係霍英東嘅香檳大廈, 香檳大廈落成之初其實係座豪宅嚟嘅,喺當地比較高級嘅住宅,但係久而久之,大廈變得龍蛇混集。60年之後呢座大廈正準備拆卸,真可謂滄海桑田,左邊可以見到通利琴行






有冇人去過泰園漁村划艇仔/水上單車?我就去過好多次喇.   泰園漁村位於元朗青山公路廿八咪半.  漁村佔地數十萬呎,建有魚塘供人垂釣,赤有人工湖供遊人泛舟,湖上建有九曲橋,更設有湖上酒家,提供各類餐飲設施.  由於漁村充滿水鄉風情, 故此曾是不少粵語片的取景勝地.  泰園漁村在上世紀八十年代被填平, 並發展為錦綉花園

30 則留言:

  1. 利舞臺那張照片,正上映沉默的羔羊,應是九一年。提及的建國酒樓,那年已沒有了。建國門口有一電動樓梯,周潤發及鄭裕玲在網中人的一幕是在那電梯拍的,印象深刻。

    回覆刪除
    回覆

    1. 利舞台戲院可謂係小弟嘅蒲點,附近有好多各式各樣嘅食肆同埋商店,睇完戲之後,鍾意嘅可以去泉章居或者建國食個飯,又或者喺新寧中心商場逛下(雖然啲商品唔係好啱我),另外霎東街嗰邊亦都有好多舊式舖頭可以逛,或者信歩行去大丸同埋怡和街,走一圈都夠成個下午玩,而家利舞台廣場附近都陸陸續續建成高檔商場,問題係商店大都千篇一律,對我嘅吸引力似乎唔係好大~~

      刪除
    2. 照片中那間酒樓是敘福樓。有一段時期,敘福樓全港分店處處,後來日漸式微。不知到了今天是否仍在?
      此外,西環兄所提及位於利舞臺附近一帶的食肆及商戶,只有香河越南餐廳仍位於原址,新寧餐廳則遷至利舞臺廣場。這間餐廳的確歷史悠久,原先位於新寧道的新寧招待所。記得年幼時見到餐廳外牆上有「西菜牛肉」四字。

      刪除
    3. 係喎,唔講我都差啲唔記得咗敘福樓,曾幾何時敘福樓分店處處,我喺中環返工嘅時候,午飯同同事聚餐好多時都會上敘福樓,而家真係好似冇晒影。另外新寧餐廳我只係幫襯過一次,好多年前同個朋友喺利舞台附近剛好碰見,順腳落去新寧餐廳午飯,印象之中其實同高及茶餐廳冇乜大分別,裝修亦都講唔到有啲乜嘢特別,當時叫咗個牛扒,可能冇特別吩咐,上枱嘅時候已經係七八成熟,感覺比較老,加上夥計亦都唔唔係特別好禮貌,所以對呢間餐廳嘅整體感覺唔係咁好,唔知搬咗之後有冇改善到~~

      刪除
  2. 泰園漁村,小時聽過未去過。另外,錦绣在七十年代已存在,查維基,說是七六年落成,錦綉落成應更早,記得在七二-七三年曾隨家人到那處探朋友。

    回覆刪除
    回覆
    1. 泰園漁村我七四,七五年都去過,當年係幾好嘅郊遊地點,錦綉同埋加州花園都係建於泰園漁村附近,不過小弟係港島人,絕對係新界盲,泰園漁村關閉後原址作何發展,還請識者有以教我~~

      刪除
  3. 雍雅山房,沙田大酒店,華爾登酒店,Shatin Inn,容龍別墅,龍珠島酒店,鯉魚門酒店(?)等等都有遊蹤,但印象中就好似未去過青山酒店,記得曾光顧過仍泊在青山時嘅太白海鮮舫。

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈,睇嚟你老哥都算富貴,眾多郊外酒店之中,我淨係去過容龍別墅,六七十年代每次澳門有親戚到訪,老竇都會搵人開車去用龍別墅飲下午茶(唔知點解佢對容龍別墅情有獨鍾),由此之故我亦恭逢其盛去過幾次,不過已經係幾十年前嘅事,而家已經完全唔記得容龍別墅嘅模樣~~

      刪除
  4. 我對紅磡火車站並無愛惜,反而直到今天仍不捨尖沙嘴火車站。

    回覆刪除
    回覆

    1. 我都有同感,雖然紅磡火車站比較新穎同埋光猛,但係我都係對尖沙咀火車站有不離不棄嘅感情,記得讀中學嘅時候要去新界旅行,都係喺紅磡尖沙咀火車站集合同埋出發,嗰陣時候大夥兒喺火車站對開嘅天星碼頭會面,再興沖沖咁上車去旅行,嗰種興奮同埋期待,而家諗返起都有一種莫名其妙嘅幸福感~~

      刪除
  5. 現在去戲院,雖然音響聲光螢幕座椅等設備先進多倍,不過氣氛淡薄,小貓三兩隻,同舊日墟陷華麗一比,淡出鳥來,況且佳片難求,吸引有型有演技明星均缺,不去無損失。

    回覆刪除
    回覆

    1. 對啊,所以而家啲片商都係傾向以動作以及後期加工製作上面落功夫,乜嘢3D, 4D,立體, IMX,就係要令到觀眾只能夠喺戲院先至感受到果種震撼感,以至得不買飛入場睇戲。不過老實講,大部份呢啲動作片(主要係超級英雄片)因為內容同埋情節薄弱,睇過一兩套之後,覺得大部份都千篇一律,所以都好難吸引到我花錢買飛入場,我反而會比較鍾意睇劇情片,對上一次買飛入場睇嗰套電影已經係係韓國片上流寄生族,差不多已經係大半年前嘅事~~

      刪除
  6. 記得戲院除了零食,還有出卡的磅重機

    當時的香港真的是花樣年華!

    回覆刪除
    回覆

    1. 係呀,以前睇戲絕對有種興奮感,如果大人話俾你聽聽日帶你去睇戲,嗰晚多數都會開心到瞓唔着,其實好多時候並唔係真係咁鍾意睇戲,而係享受去睇戲嘅期待同埋箇中氣氛,譬如可以喺戲院周圍零食檔掃街,而且睇戲等於去街,又多咗個開心嘅理由。當年戲院大堂有好多有細路仔興奮嘅設施,譬如即爆爆谷,磅重機,有啲甚至會有簡陋嘅機動遊戲比細路仔玩,儼如一個小遊樂場,總括來講因為當時娛樂途徑比較少,睇戲對小朋友來講係一件天大嘅喜事同埋樂事~~

      刪除
  7. 以當時物價,成條石班好貴,雙頭也不平,
    成條大睇好多。鮮鮑片平好多!

    回覆刪除
    回覆
    1. 閣下所言固然不虛,但係我估以價論價,鮑片同埋魚翅價值亦不菲,正如你所言,擺酒當然係想好好睇睇,上莱嘅時候原條石斑,應該都幾有face。一句題外話,當年好多人會自來海鮮,原因就係驚洒樓代購嘅海鮮唔新鮮,或者斤両不足,我老竇做魚蝦,老式人擺酒好講面子,所以擺親酒都係自來石斑,以保證質素~~


      刪除
  8. 非富貴也,只不過孩提時代多隨長輩抆衫尾去而已。尤其容龍別墅及龍珠島,皆因長輩門喜歡攻打四方城,於夏日炎炎時特租此等房間作長途雀局耍樂,我等就趁機游水嬉玩。而租用鯉魚門酒樓旅館乃較後時期,因其較近市區,彼時我等亦多已成長,故每於放工後方至以便一嚐海鮮晚餐,另一方面亦可於飯後攜同祖母返歸,

    沙田酒店同華爾登都係成長後才光顧,特別後者,聽知有可能拆卸改建才急去打咭。

    回覆刪除

  9. 靚仔嘅時候,當然都係跟住長輩吃喝,我老豆因為工作關係,長年一星期七日都要開工,所以根本冇乜親子時間,更加唔好話帶我哋周遊周圍去郊遊,吃喝玩樂。佢唯一會同我哋去郊外,就係有外地親戚嚟香港要招呼嘅時候,但係唔知點解佢淨係識去容龍別墅,我懷疑可能佢喺嗰度有熟人嘅關係,當然自己年紀大左,有獨立消費能力後,就會周圍去捐窿捐罅搵食,但係其時好多呢類型嘅郊區酒店或者消閑餐飲譬如沙田酒店,華爾登酒店都已經結束營業,所以同呢類型嘅郊區酒店/食肆緣慳一面~~

    回覆刪除
  10. 牛奶公司冰廠那張照片,令我想起兒時每到維多利亞公園,就見到冰廠和停在那裡附近的船隻。依稀記得有一條槽將冰塊從冰廠運出來的。

    回覆刪除
  11. 嘩, 應該係洪荒年代嘅事了罷~~

    回覆刪除
  12. 西環兄,

    ---所以同呢類型嘅郊區酒店/食肆緣慳一面~~ ---

    地產發展話事,錢錢錢。

    我真係懷疑是否係60年代尾70年代初英國政府已知香港前景,所以意興闌珊之下就乜野歷史建築物不作保留,話拆就拆,哀莫大於心死,如中環郵政總局、尖沙嘴火車站、海事處...等等,美其名發展賣地蓋樓大有收益,何樂而不為,保育奈我何其哉乎?

    記得兄台出生地應為澳門,當地另一景點我幸好係'80年代中與同學同事等曾遊玩入住,此乃峰景酒店(Hotel Bela Vista),現今有錢都無得住也。多年後有一位共事同事乃中葡混血兒,經我提及此酒店,如來是其家族曾經擁有。

    回覆刪除
  13. 峰景酒店小弟都未住過,其實90年代澳門訂定回歸日子後,隨即宣佈將酒店改建為葡國駐澳門大使館,此消息一出,訂房更加難上加難,(如果我冇記錯,成間酒店得十幾間房,加上只能訂週末,所以試咗好多次都冇辦法訂到房)。後來有個朋友通過關係訂到房,我哋相約喺風景酒店嘅露台飲下午茶,當日由下午坐到黃昏,睇住個鹹蛋黃慢慢沉落澳氹大橋後面,箇中感覺真係有種日盡西山,依依不捨嘅味道~~

    回覆刪除
  14. 入住過後另一次再訪峰景酒店,個次純粹於其餐廳露台嘆茶(or食早餐?),彼時南灣尚未填海到遠不見水,感觀開揚氣氛悠閒,就趁機扮下布爾喬亞一族享受點點末代殖民地風情,事後沿酒店前山坡花園拾級迂迴而下返回山腳馬路。

    情景又使我諗起'80年代某一星期六下午,跟幾位所屬部門同事經理等,一幫人特意走去淺水灣酒店露台餐廳嘆茶,景況心態頗有相似之處,總想挽留一點逐步消失嘅生活型式意態。

    講開峰景酒店,附近個間佛堂菩提園(未重建時?),如去食齋就最喜歡佢哋啲白粥(好重腐竹味,滑及甘香),任食。

    回覆刪除
  15. 由峰景酒店,讓我想起兩間澳門嘅古老酒店,一間係竹灣,另外一間係聖地牙哥。先講竹灣,竹灣位於路環,由於交通頗不方便,所以唔係咁多人知道/鍾意住,呢間酒店我曾經住過一次,老實講設備真係比較殘舊,如果想住得舒服,竹灣唔係首選,但佢有佢嘅優點,一係環境比較幽靜,唔會有大陸客,如果想安安靜靜咁睇吓海,飲下嘢,悠悠閒咁過一個週末,唔係太在意裝修同埋交通,其實都可以一試。聖地牙哥係另一間歷史悠久嘅酒店,某方面可以話同峰景齊名,我未曾住過聖地牙哥,但喺嗰度飲過好多次下午茶,聖地牙哥位於南環尾近媽閣,甴古堡改建,歷史悠久,我睇過葡萄牙人喺五十年代已經去聖地牙哥飲下午茶跳舞嘅舊相,係一間好有葡萄牙色彩嘅酒店。由於酒店有古堡改建,所以有自己嘅小教堂同埋大露台,葡萄牙氣息濃厚,入酒店要經過山窿,好有特色,即使唔係去住,經過飲個下午茶亦都係個唔錯嘅消閑嘅選擇,起碼比去金光大道嘅酒店更有味道同風格~~

    回覆刪除
  16. 西環兄,

    一間係竹灣,另外一間係聖地牙哥。---

    未曾得知竹灣酒店,是較新酒店抑或古蹟酒店?願聞一二。

    聖地牙哥古堡酒店歷史曾有覽閱,多年前亦有去遊訪一次,但從未入住,亦從無興趣入住光顧,因個人對其並無好感,皆因當時其酒店太刻意包裝得過度高級兼不近人情,過度商業化,我此類低端遊客非其服務對象是也,況且現今落在數字姨太手上管理更形折墮。

    有錢我會花費落峰景呢類古老但有人情味嘅酒店,或者鍾情於未全盤失控開發氹仔時嘅凱悅,因無咁多賭客及流鶯,對家下所有澳門大型酒店賭場深惡痛絕。

    回覆刪除
  17. 竹灣酒店小弟所知不多,只是曾在十幾年前入住過一次,覺得他地處路環交青山綠水處,而且裝修簡樸,甚為適合想遠離塵囂嘅休閒渡假需要,所以在此一提。我了解賈真兄對聖地牙哥酒店嘅看法,但無論如何,澳門能與峯景歷史比肩嘅酒店,就只有聖地牙哥,商人經營酒店,當然以利掛帥,將其商業化,或者說得更直接一點,將利潤最大化無可厚非,但不管如何,其本身基礎建構仍在,一瓦一石都是歷史,這個是金光大道諸酒店所無可比擬的。另外老兄特意提及凱悅酒店,小弟對此酒店亦頗有感情, 90年代小弟每一兩個月都會往赴澳門到週末,俗話說是叉電一下,其中一間我經常入住的酒店便是凱悅酒店,酒店頗有葡萄牙傳統特色,樓下建有太白渡假村,面積雖然不大,但當年的算是創舉,我亦甚喜歡其葡國餐廳Flamingo ,餐廳依小湖而建,坐在那裏吃個午飯,環境算是頗䖇鬱葱蔥,甚至有些與世隔絕嘅感覺。俱往矣,我已有兩三年沒有去澳門,亦坦白說今時今日嘅澳門沒有什麼吸引我去的理由和地方,一想到大三巴或者議事亭前地的肩摩轂擊,便打消了去澳門的念頭~~

    回覆刪除
  18. 你好!想請問知唔知道影到永利威嗰張相嘅出處係邊度?我幫手寫緊一本書,需要用到永利威嘅舊照。

    回覆刪除
  19. 唔好意思, 網誌刊出後,一般都會刪除原稿, 故此無法幫你追尋照片嘅出處, 請見諒~~

    回覆刪除
  20. 我的人生足跡跟你有點相似
    澳門讀書
    係葡京後面嗰幾間爛屋其中一間住過, 因此亦係工人球場踢波
    住銅鑼灣
    去過英國住
    唔知會否有更多的相似呢哈

    回覆刪除