總網頁瀏覽量

2020年9月24日 星期四

舊物牽情 3



同場加映,剛在 Viu TV看了Grease (油脂),說來也真奇怪,這是我第一次看完整套Grease,以往曾經有幾次機會,但都是只看頭沒看尾,或者只看中間一段,這次是真真正正的坐定定把整套戲電影看完。坦白說電影的水準不算高,只是一齣很Easy Going 的青春校園片, 但,與別不同的是電影是由 Olivia Newton John 和 John Trovolta主演,兩人當年正值最爘爛的青春期,女的嬌俏甜美,歌聲動聽,男的俊俏,舞技超羣,兩個人的組合,所産生的發化學作用,彷彿將整套電影添上斑爛的色彩.  記得 Olivia Newton John在一次訪問中談及Grease,打趣的說,"Imagine that I have to dance with John Travolta (因為他是舞王),  and imagine that I have to sing with John Travolta(因為他雞仔聲)" , 短短兩句話已經將電影的特點表露無遺。不論電影的質素如何,Grease絕對是70年代末/80年代初一個很重要的印記,也許電影製作人無意拍攝一套經典的歌舞片,但因緣際遇下,Grease成了那個年代年輕人的一個共同回溯,我相信很多當年熱戀中的男女都曾拍拖看過這套電影,姑勿論他們日後能否終成眷屬,相信散場那一刻,他們心中都滿載著濃濃的情意。至於我自己,Grease之所以給我如此深的印象,全因為當年在英國,兩首電影主題曲 "Summer Loving" 和 "You are the one that I want" 長年累月的佔據著英國流行榜榜首,而由於Top of the Pops (一個播放流行音樂的電視節目)規定,結尾都要播榜首歌曲的MV,所以有兩至三個月,每星期的Top of the Pops都是洗腦般的播放 "Summer Loving" 和 "You are the one that I want" ,久而久之,這兩首從電影節錄下來的MV深深的印入我的腦際,也成了我一段不可磨滅的回憶.  還好,Olivia Newton John 和 John Trovolta的顔值很高,歌曲也百聽不厭,這個回憶也算是美好的.




兩個唔同年代嘅蓮香樓紙袋,右邊嗰個當然舊好多,係蓮香樓仲喺威靈頓街街口時代嘅紙袋,只要睇袋口所印嘅電話號碼係六個字,便知道呢個紙袋少說都有40年嘅歷史.  近月來去蓮香飲茶,發覺蓮香所派發嘅紙袋都唔印酒樓名,光溜溜的紙皮袋一個,感覺有啲突兀


兩張1991年由澳門返香港嘅水翼船船飛,注意係水翼船,唔係TurboJet,水翼船應該係90年代中退役,當年一張船飛都係$85 ,唔算好貴



圖為一張1995年由澳門返香港嘅飛翼船飛,當年英文叫做Turbo Cat,仲未有叫做Turbo Jet,當年票價為$142 ,今時今日大概都係$200樓下,相對之下呢程船飛都算貴


幾張深圳火車站嘅站台票,所謂站台票,就係容許你買咗票之後可以入閘送或者接乘客,當時火車站管理冇今日咁嚴格,可以容許非乘客入閘送或者接客,今時今當然已經取消咗呢個制度。站台票一律$1.5 ,印刷其實都幾精美


幾張70年代版嘅台灣鈔票



一張1993年由市區去羅湖嘅單程火車票,售價為$27 ,今日票價大約$50 左右,廿年間票價僅漲升一倍而已, 加幅算是克制



一張估計是60年代中巴嘅巴士車飛,當時應該有分段收費,車票內有啲車站我真係木宰羊,譬如蟠龍道,太古東閘等,真係唔知係乜地方


兩張山頂纜車嘅車飛,1996年收費$14 ,1998年則收費$18 ,不過呢個版本嘅車飛甚為簡陋,只係簡簡單單一張薄紙條,毫無設計可言,似乎與山頂纜車作為遊客主要觀光點有啲不相符


兩張90年代嘅北京巴士車飛,全程劃一收費一元



四張北京機場嘅機場稅收據。90年代至千禧年以前,旅客搭飛機要另外買機場稅(官方名稱係機場管理建設費)。問題係旅客要去到機場先至知道要另外交機場稅,好多旅客其時手頭上已無足夠人民幣,以至先要撲去兌換店兌換人民幣,然後再撲去售賣機場稅窗口買機場稅。擾民之餘,又造成怨聲載道,最後北京機場管局從善如流,將機場稅納入機票,皆大歡喜


早期惠康超市嘅膠袋,係我老媽子嘅珍藏



華昌超市 ?真係完全冇印象



兩個非常舊嘅紙手抽袋,左邊係中國國貨公司,右邊係一間名為二合嘅蠔油蝦醬舖頭,二合蠔油蝦醬位於皇后大道西316號,重點係電話號碼竟然只得五個字,相信呢個紙手抽袋起碼係50年代甚至更早嘅歷史文物


合勝隆蠔油莊嘅紙手抽袋。合勝隆位於西環吉席街同埋北街交界處,有個好醒目嘅招牌,曾經係吉席街嘅地標。我有個小學同學係合勝隆太子爺,所以我曾經入過合勝隆玩過幾次,依稀記得合勝隆大部份生產過程仍然係用人手操作,所以感覺好親切。合勝隆好似去到80年代仍然屹立在原地,直至90年代才結業搬離西環


圖為1993年香港/廣州直通鐵路通車,九廣鐵路發行紀念車票嘅兩款套票


四張印有恒生銀行廣告嘅地鐵票套。為什麼會有地鐵票套?原來80年代以前,八達通還未流行,一般人乘坐地鐵都是用單程票或者定額儲值票( 如$50, $100等).  為了保護地鐵票嘅磁性,地鐵公司會喺入閘口處免費派發這些地鐵票套予乘客使用.  90年代伊始,八達通逐漸流行,越來越少人買單程車票,地鐵公司遂停止印制和派發這些地鐵票套



另外四張地鐵票套


四張1979年版嘅外匯券。70年代末中國剛開始搞改革開放,並系統性歡迎港澳人士以及外國人到國內旅行,但那時候外匯管制非常嚴格,外國人兌換人民幣十分困難,加上黑市兌換人民幣甚為猖獗, 故此中國政府推出外匯券,以中國國內官價兌換人民幣面值嘅外匯券,供外賓使用.   這種特殊發行嘅人民幣被稱為外匯券,當時在國內非常受歡迎,除了一般友誼商店,酒店外,服務外賓嘅人員譬如司機,以致高級餐廳,酒樓都非常歡迎外匯券.  我記得有段時間去深圳以和廣州等地旅遊或者公幹,很多地方甚至聲明不收人民幣,只接受外匯券付帳。這種畸形現象至90年代前後才逐漸消失



三張(快報,信報,明報)回歸日出版嘅報紙.  我記得當時有謠傳,話97年7月1號嘅報紙因為有收藏價值,所以會非常搶手.  我一般冇咁早起身, 但我老爸因為工作同生活習慣,每日最遲清晨五點便會起床,所以請他當日同我去報攤掃晒所有嘅報紙,此所以我儲有差不多當日所有出版嘅日報



三張(東方,新報,成報)回歸日出版嘅報紙



一本1990年出版創刊號壹週刊



兩本1984年出版嘅香港電視



兩本1984年出版嘅香港電視




11 則留言:

  1. 合勝隆有做過月餅,我家也曾幫襯, 最多買是西豪月餅, 平時賣的雞尾包, 波籮包比祥香好吃.
    年小時有幸在中山樓品嘗過大飽.醉瓊樓也有品嘗過.现在西環少了這些味道.

    回覆刪除
  2. 合勝隆有出過月餅?我真係冇印象. 西豪賣嘅雞尾包, 波籮包, 新鮮出爐就梗係好食啦, 星期日做特價仲2毫3個㖭~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 合勝隆有做過月餅, 在樓外有牆有寫"中秋月餅", 不過可能唔好賣後来無做月餅了.

      刪除
  3. 細細個食西豪月餅, 大啲老媽子鍾意去中環高陞做月餅會, 所以冇食過合勝隆月餅~~

    回覆刪除
  4. 合勝隆嘅雙黃白蓮蓉喺澳門都好出名㗎!
    我仲記得同香港嘅茶樓餅家一樣,澳門新馬路臨近中秋節間間餅家蠔油莊都設計巨型花牌掛出嚟作招徠及宣傳,非常熱鬧!

    回覆刪除
  5. 咁多舊物使唔使租倉保存呀?

    回覆刪除
  6. 以前要㗎,連埋其他啲雜物,都要租個迷你倉嚟擺。前兩年痛下決心,將收藏品收拾分類,放入膠箱裏面,而家整齊好多,全部藏品只係用咗14,5個膠箱就擺得晒,亦都好歸齊~~

    回覆刪除
  7. ONJ is Olivia Newton John, not Oliver

    回覆刪除
  8. 您好呀﹗我做緊一個研究澳門蠔歷史既展覽,其中有一個蠔油業既部分,見到文中有好珍貴既二合同埋合勝隆紙袋圖片,請問方便借用圖片喺展覽入面展出嗎?

    回覆刪除