總網頁瀏覽量

2020年5月8日 星期五

花樣年華的香港 (5)




睇舊相先至睇到咁奇特嘅景象, 維多利亞公園與百德新街之間曾經是一河之隔.  呢條睇起嚟似係人工河道,其實係海面,而海嘅兩邊嘅土地; 即西面嘅百德新街/記利佐治街(大丸)/糖街等住宅區, 和它東面嘅維多利亞公園, 係喺不同年代嘅填海造工程做出嚟.     貌似運河的窄長河道其實係故意唔填上,其目的係留ㄧ條水道俾船艇泊近當時嘅牛奶製冰廠 (現已拆卸並改建成為皇室堡)提取生雪以作冷藏漁獲,或者提供予停舶在海港中其他船隻之用。直至上世紀七十年代,由於要興建海底隧道, 政府重整該區交通網絡,索性填平水道,成為了後來的告士打道,並興建道路/天橋接駁大坑道, 高士威道和維多利亞公園等地.  這中間有段幾有趣嘅歷史, 水道雖然被填平,但牛奶製冰廠仍繼續運作, 政府特意建造了ㄧ條運雪糟/隧道,將製冰廠嘅雪塊,沿著維多利亞公園西,從銅鑼灣避風塘出地面,供應俾漁民。 七十年代中置地成功收購牛奶公司, 冰廠被拆卸, 1979年在原址建成皇室大厦, 而運雪糟亦隨之而荒廢


七十年代嘅炮台山,照片正前面嘅係皇都戲院,今日仍在在原址屹立,戲院當然已經停業多年,而家係一個雜貨市集/商場.  皇都戲院對面係國都戲院,已然拆卸多時,並變成今日嘅國都商場.  照片右前方係世運酒樓,當年係一間頗具規模嘅酒樓   





油麻地新填地街和甘肅街交界處,右邊是果欄,真係唔知手推車上邊載住嘅係乜嘢貨物,點解要咁多人推





六十年代嘅彌敦道,照片前方係文遜大廈,後面嘅鐘樓係九龍電話大廈




六十年代位於佐敦道和彌敦道口嘅裕華國貨公司,當時後面嘅嘉賓大廈仍未起


七十年代屈地街電車總站,右邊嘅舊樓群於九十被拆卸,改建成為今日嘅太平洋廣場





五十年代嘅佐敦道,左邊可以見到快樂戲院,快樂戲院後面廟街口那幢四層高嘅舊樓,今日仍健在,右邊見到牛奶公司單車雪糕佬,今日應該已經絕跡



有冇人喺徙置區/廉租屋嘅空地打過乒乓波?我自己就喺華富邨和觀龍樓打過唔少喇



七十年代尖沙咀天星碼頭入口收費處,可能因為係頭等,所以有鬼佬稽查在旁侍候




七十年代由豉油街同通菜街望向亞皆老街方向,當時通菜街仲未係行人專區,街嘅兩邊舖頭雜貨紛陳,完全係應街坊所需而開設嘅舖頭,右邊可以見到安康寧藥房,藥房喺彌敦道近太子嘅分店今日仍然營業,賣嘅唔係自由行貨品,都幾有性格






















五十年代位於銅鑼灣軒尼詩道近今日鵝頸橋天橋處嘅大三元酒家,聽聞其出品嘅鴨腳扎獨步香江,今日除咗幾間老舊式酒樓外,相信都冇乜地方可以食到鴨腳扎,金錢雞呢類懷舊菜







五十年代薄扶林道近第三街交界處,左邊係玫瑰里遊樂場,右邊嘅舊樓群當然已然拆卸,並改建為萬林閣,照片右後方係今日仍然健在嘅李陞小學。呢條路我好熟,我中學母校位於般咸道上面,每逢放晏晝食飯,都會沿住呢條路行落去皇后大道西搵地方食晏,有啲時候會去茗芳酒樓,又或者去正街嘅聯華茶餐廳,此家茶餐廳今天仍健在,可謂奇蹟



五十年代灣仔軒尼詩道和堅拿道西東交界處, 其時寶齡頓明渠還未完全塡平,當然仍未有天橋,跑馬地嘅山水仍沿著此條明渠流出大海



七十年代初德輔道中和永樂街交界處,正中嘅金龍酒樓, 我哋曾經喺嗰度擺過酒,而家已經拆卸並改建為金龍中心,照片後右處可以見到永安公司




一碌竹,肩挑返鄉下嘅,除咗風扇同埋日用品之外,仲有滿滿嘅親情




以前啲人盂蘭節燒衣,會喺街邊撒散銀,引嚟啲圍觀嘅細路一哄而上搶拾呢啲散銀。以當年嘅物價來講,斗零可以買兩粒椰子糖,一毫子可以買條雪條,着實係一個唔錯嘅外快。有錢執當然好引誘,但當年老媽子好嚴厲咁警告我哋唔可以執呢啲散銀,因為有機會會引鬼入屋。盂蘭節過後,我偶然間會喺街邊執到毫子,既然唔係當場執到,咁就唔算執鬼錢, 所以都會攞呢啲錢去買零食,當係一種意外bonus吧




曾江同林翠兩兄妹喺雍雅山房嘆茶,男嘅俊俏,女嘅嬌美.  曾江不需多講,林翠係我一個好鍾意嘅國語片女星,佢喺四千金嘅爽朗形象喺我心目中留下好深刻嘅印記,可惜遇人不淑,嫁咗比秦劍,被逼不斷拍戲為他還債,甚是堪嘆






















應該係六十年代新填地街嘅街景,靚師奶回眸凝望鏡頭,真係可以媲美國家地理雜誌當年阿富汗少女嘅凌厲眼神.  靚師奶揹個細路頭上起左個高樓,當年啲小孩子天生天養,手腳受傷,頭起高樓係閒過立秋,今日當然不可同日而語.  留意圖中亞婆着嘅木屐, 五¸六十年代木屐係好流行嘅鞋屣,以其鞋底夠高,去街市唔怕濕腳也





















由亞皆老街望向廣東道,今日兩邊嘅舊樓大部份已經拆卸,但係呢段仍然係露天街市,我偶然間都會去逛逛,感受下嗰種真正街坊街里,人聲沸騰香港原味道





















一幅既溫馨,又寫實嘅母子上街圖,阿媽一手挽住餸,一手擔住遮怕晒親揹住嘅細仔,冇手拉住個大仔,個細路唯有拉住阿媽條褲行,論盡得來,又完全反映嗰個年代阿媽係超人,能人所不能嘅形象






















六十年代由上海街和豉油街交界處望向油麻地,真係好鍾意呢種色彩斑爛嘅舊相,完完全全呈現左六十年代嗰種雜亂無章,但係又生氣勃勃嘅街頭景象





彌敦道和豉油街交界處, 右邊可以見到國際酒樓夜總會,國際酒樓在1971年開業,開幕當日客啱啱打風,招牌都被吹倒.  大元和大大百貨公司相信唔使我介紹了罷.  左邊可以見到鱷魚恤, 龍鳳酒樓,新雅酒店, 以及位於新興大廈嘅五月花酒樓,要睇戲? 可以去南華戲院, 同埋對面嘅荷里活戲院.  當年彌敦道百花齊放, 吃喝玩樂, 民生雜貨應有盡有, 而家七, 八成店舖都是金舖、化妝品店、藥房和一些大連鎖店,毫無特色 



六十年代嘅油麻地新填地街.  建築物前面嘅十字路口係公衆四方街與新填地街交界,街坊們應該仲記得九龍冰室,冰室對面則是黃碧山涼茶舖




維多利亞公園游泳池,絕對是我童年最美好的回憶之一,靚仔嘅時候除咗去金銀,鐘聲泳棚游水,偶然間老媽子會帶我哋去維多利亞公園游泳池游水,我都係喺維多利亞公園游泳池自學學識游水.  游完水之後會喺銅鑼灣附近,主要係怡和街搵間茶餐廳食晏晝(我就係喺嗰陣時候愛上食窩蛋牛肉飯).  偶然間老媽子興起,會喺銅鑼灣搵間戲院睇場戲先至返屋企,一個節目豐富嘅週末就係咁樣溜走.  另外以前露天泳池有全日開放嘅露天茶座, 游到攰可以食完野再玩,如果唔怕曬, 夠精力可以由朝玩到晚, 童年真美好






五十年代銅鑼灣嘅堅拿道東同埋羅素街交界處,舊電車廠當然已被拆卸,並改成建為今日嘅時代廣場。當年呢度一帶係個好繁盛嘅露天街市同埋食街.  街巿有金魚檔, 肉舖, 豆腐舖,  叫得出名嘅舖頭有三利隆麵舖,合利粥檔,潮興潮洲檔,財記茶檔,邱仔記糖水,錦添花小炒,萬全雜貨,天鵝冰室等等, 都係啲街坊式環頭環尾嘅舖頭,而家因為時代廣場嘅進駐,成條羅素街都富貴起嚟,感覺就好似鄉下姑娘變咗富家小姐,賣嘅都係貴價鐘錶珠寶同埋化妝品,完全變了樣 




銅鑼灣怡和街尾電車總站,樂聲戲院係我童年最喜愛的戲院之一,雖然唔係喺嗰度睇過好多齣電影,但每次若能去銅鑼灣睇戲,必然是節目豐富的一天,(因為去咁遠睇戲, 肯定會有餘興節目, 譬如行街買嘢, 晚飯等).  我記得我喺樂聲睇過"美人如玉劍如虹"和"坦克大決戰"。樂聲戲院當然已結業多時,並重建為樂聲大廈.  樂聲戲院最後放映嘅電影係"鱷魚先生".  戲院結業後曾裝修,並成為華潤百貨公司,惟由於經營不善,被逼結束營業,導令數百名員工失業




應該係五十年代嘅軒尼詩道,前方左邊係怡和街,左邊係東角道(即今日Sogo正門), 遠處嘅白色建築物係牛奶公司,當年位於海邊




由聖保䘵學校通往銅鑼灣電車總站的行人天橋俯視高士威道,最左邊灰色單層建築物係小童群益會嘅圖書館,童年時老媽子帶我哋去維多利亞公園玩,累了的時候便會躲進圖書館睇書,一個週末便這樣溜走了。隔離凉亭牆上掛咗部電視機, 當年只播麗的電視的節目。  睇電視雖然係我哋靚仔最鍾意嘅節目之一,但係電視機掛得太高,睇到頸都梗, 另外企喺下邊根本聽唔到聲,加上電視雪花好多,所以好少喺涼亭睇電視


10 則留言:

  1. 可能是手民之誤,炮台山那副,皇都對面是國都,國賓戲院在北角馬寶道 ~~

    回覆刪除
  2. 我的中學也在般咸道:) 有沒有帮襯過華榮?另外,你也可能被學校警告過不要去東南餐廳,有黑社會的!
    在你之前的Post 留言說過英京,帮襯英京之前,常去大三元,75年左右,一年半載後便結業,它的「粉包」很出名,別的酒楼沒有,像鷄絲粉卷,但扁及闊些,兩件一碟。回味。

    回覆刪除

  3. 榮華?我好似未聽過話榮華喺西營盤有分店,具體地址喺邊?另外我從來都未聽過話東南餐廳(你應該係指水街嗰間)有黑社會,不過老實講間茶餐廳啲夥計都好流裏流氣,你話佢哋黑社會都唔出奇。大三元酒樓我未有機會幫襯過,有啲遺憾,至於英京酒樓嘅粉包,我未喺英京酒樓食過,但係我喺蓮香樓同蓮香居都食過,但係佢哋買嘅係菌粉包,裏面包住嘅係幾種菌類,冇肉,同雞絲卷大同小異,不過雞絲卷係長方形,裏面包雞絲而已~~

    回覆刪除
  4. 銅鑼灣樂聲大廈開返間戲院了,據聞西環今年年尾都會有新戲院呢!

    回覆刪除
  5. 係呀,我早排先至經過呢間樂聲戲院,但係唔留意,都唔容易搵到,原來有間戲院呢喺大廈嘅角落,老實講依家啲戲院實在真係好迷你,亦都匿得好埋,好似你講嘅西環將會有間新戲院,人哋講我都唔知,後來睇報道先至知道間戲院會係北街同埋吉席街交界處,前身係一間教會,再前身係一間中型酒樓,面積絕對唔大,真係唔知點樣可以做戲院,諗返起六七十年代,一間戲院郁下手都五六百座位,有啲閑閑地都上千,時代越進步,戲院越縮水,真係幾諷刺~~

    回覆刪除
  6. 「照片正前面嘅係皇都戲院,今日仍在在原址屹立,戲院當然已經停業多年,而家係一個雜貨市集/商場」皇都戲院原址即將拆卸了,所有店舖都已結業。

    回覆刪除
  7. 「五¸六十年代木屐係好流行嘅鞋屣,以其鞋底夠高,去街市唔怕濕腳也。」想起年幼時到店舖買屐,屐底屐面是分開的,屐面是一卷膠。買屐時先試屐底,然後店員拉出膠片在腳面量度好長度之後剪出屐面,再將屐面釘上。

    回覆刪除
  8. 屐面係可以換嘅,我細個嘅時候見啲人去屐店度換屐面,個老細撬走釘住膠屐面嘅釘,再將新嘅屐面釘上去,所以理論上一對屐可以着好耐~~

    回覆刪除