總網頁瀏覽量

2020年9月9日 星期三

舊物牽情 1

 

疫情嚴峻,無奈被迫困在家中,百無聊賴中收拾舊物,才發覺自己其實儲了不少各式各樣的收藏品,幾經思量下決定將藏品公諸同好,供各位品賞。野叟晒曝,這些都不是什麼值錢之物,但或許,一件舊物,會擊中好幾個有心事的人.   又及:  因家居狹窄,藏品收藏頗為凌亂,故此敝網址內藏品之展示亦無甚章法,祈為見諒 .




我對舊錢幣知識甚為膚淺,不知道1947年嘅紅底是否仍是由人手手簽。其實手簽鈔票喺1946年曾經引起過小型金融危機,話說日軍佔領香港時,曾經逼匯豐銀行高層手簽過一批鈔票,日軍投降後,香港政府曾經對是否承認這批鈔票很有保留,但幾經思量後,仍然覺得因為要維持香港嘅信譽,決定承認呢批鈔票嘅法定地位,即容許此批鈔票喺市面流通


一張1970年嘅匯豐紅底,俗稱小聖書。1970年開始,香港兩間主要發鈔銀行,匯豐和渣打決定將$100鈔票嘅面積縮小,亦統一用紅色印刷,自此香港$100鈔票亦被䁥稱為紅底


四張1981年嘅$50鈔票。匯豐$50被暱稱藍屋,而渣打$50則被暱稱為獅子踩波


四張匯豐1988年嘅$20鈔票,鈔票嘅簽名者係當時匯豐總經理Wrangham,中文譯名為雷悟因,外號雷老虎。我很喜歡他的簽名式樣,很有學者嘅氣派


兩個1894年嘅香港一毫,當時仍然係維多利亞女王在位,所以印係銀幣面嘅係事頭婆像,唔係伊利沙伯女王,而係佢嘅曾曾祖母。唔知點解當年嘅一毫應該都具備好高購買力,但係面積就非常細,比5,60年代流行嘅斗零仲要細同薄,袋係袋裏面輕飄飄,一啲安全感都冇


兩個1891年嘅斗零


兩個香港一仙硬幣,左邊嘅係1893年維多利亞女王像硬幣,右邊嘅係1924年佐治五世像硬幣


一張60年代嘅兒童身分證,當年嘅兒童身分證當然冇相,但係原來只係列明姓氏,冇標示名字,感覺真係好兒戲,隨時可以俾人借用/盜用  


回港證,我相信好多90後嘅香港人都未用過,甚至未見過.  回港證主要係用嚟往返澳門之用,當年去澳門除咗身分證之外,仲要出示回港證,其作用同護照差唔多,出入境嘅時候海關人員都會喺回港證上面蓋印,以作為出入境記錄


七十年代中期開始,由於港澳人士入出入境中國越來越頻繁,不可能再用回鄉介紹書如此原始嘅入境文件,所以推出簿裝回鄉證.  回鄉證其實近似一本護照,每次出入國內,國內關員都會在回鄉證打印,以記錄出入境資料。好像至90年代中,才以回鄉卡代替簿型回鄉證


回鄉證簿嘅內頁,每次入境,都要填上隨身攜帶嘅貴重物品,因為根據法例,你若不登記,離境時便不可以將沒有登記的貴重物品帶出境 


這本旅遊證件叫做CI,身分證明書,是六七十年代沒有BNO的港人所用的護照,我70年代末去英國的時候便是用CI作為護照,我估計CI是當時港英政府為非英籍嘅港人所發出嘅護照,作為外出旅遊之用



八十年代嘅借書證,留意發出借書證嘅部門係已經唔存在嘅市政局。當年仍未可以用身分證借書,每個香港人可以申請三至五張借書證,每張借書證可以借一本書,借書嘅時候圖書館管理員會將書卡插喺借書證入面,還書嘅時候會將借書證還返俾本人。由此之故, 借書人只能去番借書嘅圖書館還書


曾經有段時間我好瘋狂咁收集同儲蓄火柴盒,因為我覺得火柴盒印刷精美,盒面上或印上商舖嘅名稱,或印上精美圖案,  故此甚有珍藏價值, 後來因為數量太多,不得不把部份拋棄,只保留自己覺得最有收藏價值嘅火柴盒。這個是匯豐火柴盒,不翻出來也不知道,原來匯豐銀行也出過火柴盒贈送予顧客


金豪酒樓嘅火柴盒, 金豪酒樓位於山道同埋皇后大道西交界處,現址為麥當勞餐廳。火柴盒上面嘅電話號碼係六個字,所以估計此火柴盒起碼有40年以上嘅歷史  


英豪酒家嘅火柴盒, 英豪酒家位於卑路乍街尾,近加多近街。 由於英豪酒家近漁市場,所以老爸經常在此請客,或者一家晚飯。我記得有一次全家在英豪吃晚飯,但當晚卻踫巧是青春火花大結局嘅播映時間,在魚與熊掌不可兼得下,我在晚飯中途找了個藉口溜回家,犧牲了一頓晚飯,去看青春火花的大結局(當年沒有錄影機,錯過了心愛的電視節目,不可能隨意翻看得到)

康年酒家嘅火柴盒.   康年酒家位於西環卑路乍街尾,鄰近告士打道餐廳,酒樓所在處現已成為實惠以及肯德基等舖頭。康年迄立於此處一段頗長的時間,相信資深西環友應該記得。我對康年最深印象的記憶,是當年酒樓仍未實行點心卡制,伙計埋單時一般都只是計算桌上點心籠嘅數目,有些貪小便宜嘅茶客遂於吃完點心後將點心籠掉棄,以期伙計計少一, 兩籠點心,找數時俾少一元幾角.  另外火柴盒上廣告標語說筵開百席,著實是有點誇張了,據我記憶,第一很少人在康年擺酒,,第二以康年嘅樓面面積,開20席都已經好汶水了


男爵酒樓嘅火柴盒。男爵酒樓位於康年酒樓對面,規模比康年酒樓還要小, 80年代初結束營業後其位置長期被丟空,新中華酒樓結業後,曾在此處重新開業,名為新中華寶湖,新中華寶湖結業後,由富寶軒補上,但最終仍敵不過疫情,黯然於年初結業,舖位至今仍然閒置


珍寶海鮮舫嘅火柴盒。珍寶海鮮舫出火柴盒係理所當然,火柴盒面嘅設計都好新穎同埋有創意,以菲林底片嘅方式印上海鮮舫嘅外貌,睇起上嚟好新奇有趣。海鮮舫嘅地址係香港仔遊艇灣,唔講真係唔知,當年有呢個咁嘅名稱


彌敦酒店嘅火柴盒,酒店外貌幅相嘅設計都幾獨特,另外留意電話係K字頭,即係撥打彌敦酒店嘅電話要先打3字,呢個做法喺80年代電話公司取消分港九新界字頭區,統一所有電話都係八個字嘅號碼前係指定動作


悅興盛酒家嘅火柴盒。悅興盛酒家位於德輔道西同埋修打蘭街交界,而家已經被改建為普頓台。我對悅興盛嘅記憶,係老竇通常每個月都會同啲行家喺嗰度開會,開嘅唔係乜嘢業務會議,而係一班人夾錢做會,會員用暗標投得該批會銀,下個月底連本帶利還返俾個會,如是者周而復始(美其名為開會,其實係搵個藉口大家食餐飯打麻雀)。老竇開完會之後, 例必會攞一甖熱騰騰嘅西米布甸返嚟,我不嗜甜品, 但呢個西米布甸可謂甜品中嘅極品,每次攞返嚟我都盡兩大碗,而家諗返起都回味無窮 


夏蕙夜總會位於皇后戲院地牢,屬於陸海通公司,公司旗下還有兩間很有名嘅夜總會,一間叫「仙掌」,一間叫「甘露」,設於六國飯店(後來改為六國酒店).  夏蕙屬於中式酒樓夜總會,  中式酒樓夜總會60年代興起,不設舞小姐,只提供晚飯、跳舞及歌唱表演,係有錢人的銷金窩.  提起仙掌夜總會,好多人仍然記得1959年富商黃應求在仙掌夜總會附近被三狼綁架嘅歷史


四海保齡球場嘅火柴盒,四海保齡球場係當年三大保齡球場之一,除咗南華, 星光, 便數到四海,係當年好多年青人嘅熱門蒲點。四海雖然為地理位置上不及星光,但總算位處窩打老道中段,附近有好多學校,酒樓,學生們放學後都會呼朋引類咁喺嗰度聚會,吹水,打保齡球。我都曾經喺四海打過保齡球,感覺上設備似乎比較殘舊,配套亦稍嫌不足,可能已經係後期嘅緣故


呢兩張八角櫈真係好有歷史,據我老媽子講,其年紀比我還要大。呢兩張八角櫈亦都係我哋由澳門搬到香港所攜帶嘅唯一傢俬,陪伴我哋全家由中環搬到西環,即使我呢十幾年幾度搬家,仍然唔捨得丟棄。我曾經喺呢兩張櫈仔上邊沖涼,剝蝦,穿膠花,後來家里環境比較寛裕,買得起比較似樣嘅傢俬,呢兩張八角櫈便被老媽徵召入廚房,放置砂煲,此所以其中一張櫈面已被辣燶。講起呢兩張八角櫈,唔好睇輕佢咁外型咁唔起眼,其實都係用中國最傳統嘅做傢俬方法嵌制而成,成張凳冇一口鐵釘,而係用入榫嘅方法拼合而成



7 則留言:

  1. 西環大佬澳門土生, 嘩, 羡慕死囉, 年年攞萬萬聲, 有病包醫包藥, ,家陣係香港上巴士眨下眼到咯!下次回港一定要找西環大佬去澳門食菲洲雞咯!

    回覆刪除
  2. 哈哈,安兄你諗多咗啦,小弟雖然係喺澳門出世,但係因為我係喺留產所出世嘅,加上從未喺澳門讀過書,所以根本冇澳門本地人嘅證明,故此攞唔到賀一誠嗰一萬元。其實唔止我,我有好多澳門朋友,佢哋其實比我更有資格,譬如曾經喺澳門讀過書,或者做過野,但係因為冇正式記錄,所以都冇辦法證明自己係澳門人,故此亦冇得攞澳門政府嘅津貼。話返轉頭,安兄下次回港,記得搵小弟,一齊摸吓茶杯底想當年~~

    回覆刪除
  3. 前兩日啱啱先至同安兄你講起,譚炳文喺60年代旁述政府嘅新聞片,估唔到第二日就聽到佢離世嘅消息,感覺有啲黯然同埋不捨,亦估唔到佢仲走先過李香琴。我記得60年代入戲院睇戲,喺播正片之前,都會先播政府新聞處所拍攝嘅新聞片,有東江之水越山來,徙置區入伙等,都係由譚炳文配音.猶記得麗的時代,有一配音劇集「蓬車征西」,由譚炳文配音及唱插曲,當時已覺其聲甚正,其後喺麗的呼聲聽到佢聲演嘅廣播劇,有時候仲唱埋插曲/主題曲,就覺得佢好多才多藝。譚炳文應該70年代中開始效力無線, 80年代中以前,佢都好多時候做吓電視劇,當然佢亦都係歡樂今宵嘅台柱,但係有啲奇怪, 80年代中以後,好少見佢演出幕前,唔知係佢自己嘅意願抑或係無線嘅安排,但我覺得咁樣有啲曬,因為佢60年代其實都做過好多粵語長片,演出幕前絕對駕輕就熟,唔知點解無線唔安排佢多啲喺幕前演出(反而千禧年以後,佢都客串過演出唔少電影,多數做社團老叔父)~~

    回覆刪除
  4. 好奇一問, 不在澳門出世都計咩? 係澳門讀個書就可拿福利? 有無話要讀幾耐先計數?

    回覆刪除
  5. 其實詳細情況我都唔清楚,坦白講因為澳門政府年年派錢, 所以好多同澳門有關係嘅人都想攞返張澳門身分證,以便取得此福利。據我所知,要取得所謂澳門人嘅身份非常嚴格,理論上應該要喺澳門出世,有出生證明,又要喺澳門住過一段相當長嘅時間,必須有讀書或者工作證明先至可以取得此澳門人證明。我有朋友早早洞悉先機,早在十幾廿十年前回澳門辦理所有有關身分證,故此可每年坐享此福利,自從澳門政府開始每年派錢之後,不少人都着手打聽甚至辦理做澳門人嘅手續,但據我所知,大部份均以失敗告終~~

    回覆刪除
  6. 小弟1979年至1985年喺呂明才小學讀書,每日行路番學都會經過新中華,醉瓊樓,康年同男爵。小弟想請問一下Ocean兄,有無百年大廈前身的相片。小弟當年每日都經過但已經完全無哂印象。謝謝

    回覆刪除
  7. 肯定有,我應該貼過很多張從吉直街回望加多近街的西環舊照,照片裏面有百年大樓前身舊樓的模樣,那應該是幢樓高10層左右的舊樓,其外型和西環新樓甚為相似,你若有興趣,請瀏覽我早前所貼過,標籤為西環舊相的網誌,應該可以找到這些相片,萬一真的找不到請再聯絡我,看看怎樣用電郵把有關的相片傳給你~~

    回覆刪除