總網頁瀏覽量

2020年9月13日 星期日

舊物牽情 2

一句題外話,今晚剛在ViuTV看了顏聯武主持的譚炳文特輯,舊歡如夢。節目邀請了眾多譚炳文的舊朋友和同行,如李隆基,丁羽等上節目暢談了他們對譚炳文的回憶和印象,甚至越洋訪問了杜平和李司祺等歡樂今宵舊同事,內容雖了無新意,惟卻滿載著對逝者的緬懷和思念; 但看著看著,我卻有一種很不是味兒的感覺,這類型的節目,不應該是無線做的嗎?譚炳文服務了無線凡四十年之久,且剛在離世幾個月才和無線續了約,說好說歹都仍是無線的員工.  撇開這個不談,譚炳文由替無線配音(早期最深印象的當然是合家歡中的標叔叔),以致歡樂今宵,以致拍電視劇,他大半生都和無線結下非常緊密的關係,何解無線至今,除了在東張西望做了個簡簡單單幾分鐘的報道外,至今仍毫無表示, 表現得如此冷漠?我記得以前無線凡有老臣子逝去,都會搞個特備節目,找一些新請好友故知上節目詳談已故藝員的生平,並安排播映一些他生前的節目片段,倘若該位藝人曾主演過一些粵語長片,更會特地安排在深宵播映幾齣他/她有份演出的粵語長片,以向他/她致意,惟譚炳文離世,無線卻不聞不問,感覺真有些讓人寒心。側聞無線早陣子不和幾位老藝人如朱維德等續約,我明白無線是商業機構,凡事都會先從商業利益考慮,這個當然是無可厚非,但以一家如此歷史悠久的廣播機構來說,事情應該可以做得比較圓滑細緻,和更有人情。以前無線經常標榜自已是一家以香港為家,富人情味的廣播機構,每逢大時大節,如台慶,如香港小姐選美,不管節目製作質素如何,都濃濃的滲着地道文化和人情味,現在一個服務了幾十年老臣子逝去後,連一個紀念特輯也付之闕如,我真的有些無語.    此外,配音界這兩個星期頻傳噩耗,除譚炳文,消息傳來,為忍者小靈精,龍珠中孫悟空配音的配音員周婉侶亦在加拿大逝世,忽然想起, 七十年代紅遍配音界的兩位前輩,盧國雄和謝月美可安好,近況如何,網友有知道者可否告知? 




呢張係叫做宣誓紙,相信好多人都未見過,甚至未聽過。因為我係喺澳門出世,冇香港出世紙,嚟到香港之後,要由老竇去當時嘅入境處宣誓,證明我係佢嘅仔,之後先至可以攞到香港身分證


八達書院嘅小學畢業證書


兩個位於西環卑路乍街嘅影相舖底片袋,兩間當中我幫襯豪光比較多,相信係因為近屋企嘅緣故.  當年差不多每年都要喺開學前去影學生相,一來學校要學生交相做學生證或者其他用途,二來申請政府文件/證件亦要學生相。影完相之後影相舖當然會將底片連相片交還顧客,圖下銀禧攝影院嘅底片袋應該係裝單人學生相,而圖上嘅底片袋嘅豪光攝影公司,裝嘅應該係自己攞菲林去曬相所冲出嘅底片


呢兩張明星貼紙,係我90年代去長洲玩嘅時候,係啲舊式士多嗰度買嘅,當時我已經覺得係懷舊物品,而家更加係舊上加舊


千禧年前後,我有一段時間要經常去北京出差,每次出差時間都超逾一個星期,週末沒什麼事做,便喜歡周圍逛。那時候北京的經濟仍未像今天般發達,市面尚算樸素,我喜歡包架的士,除了在市內溜澾外,也會出城往有特色的遊覽區溜灠,故此足跡所及,除了熱門的名勝古蹟如故宮, 天壇外,也會遍及郊外的旅遊點如懷柔, 十渡等.  其時國人郊游概念仍未十分普遍 ,故此即便是週末,此等名勝古蹟遊人仍不會太多,不會讓人有壓迫感.  我甚至可以在遊玩之後,回程中找個簡陋嘅餐廳吃個真正嘅道地農家菜,避過回城高峰期,才施施然打道回下榻酒店,今天若是要如此操作,相信非土豪不行了。圖為圓明園入場券,當時收費$10 ,着實十分超值,但是問題是現在從北京市中心往圓明園,坐車閑閑哋都要一個半鐘頭,若遇上塞車,來回起碼要三,四個鐘頭以上;所以也不是這般容易話去便去的


三張不同年代嘅故宮入場券,由$5至$20不等 , $5入場一張故宮入場券,真不知人間何世。當年遊覽故宮,不需搞什麼實名制網上訂票,基本上可以抵達故宮後隨買票隨入,當然週末人流比較多,但整體上仍不算太擠擁.  近年在電視上看到每逢假日,故宮入場處萬人攢動嘅場面,真有點觸目驚心嘅感覺


幾張北京各類型博物館嘅入場券,票價由$3到$10 ,足見當年物價之廉宜,今日我估計起碼應該係要升三至五倍。另外可以看到,當年入場券嘅設計比較簡陋,簡簡單單薄薄一張紙,和今日制作得異常精美嘅入場券相比,真不可同日而語


幾張陶然亭入場券,票價亦是$2至$3不等.  陶然亭位於北京近郊,雖然建築和景觀無甚可觀,但因為曾有不少文人雅士,近代聞人在此留下足跡,加上離市中心不遠,是個消閑的好去處


幾張萬里長城嘅入場券,慕田峪還可以,八達嶺離北京市中心實在太遠,以今日北京塞車程度來說,去八達長城可能需要在當地附近找地方留宿,一天來回估計是不行的了。講起萬里長城,我記得當年經常帶外國人去參觀遊覽(我當時的工作包括接待外國投資者,外國人到北京,第一個想法當然是登上長城,做下好漢, 故此我去長城的次數不下十數次).  記得有次在隆冬之際,和幾個來自北歐的投資者上長城,雖然我已經將所有保暖的衣服都穿上身,但仍難扺檔從塞外吹來凜列的北風,幾名北歐客一到長城,便興奮得直往長城高處跑,可憐我只能躲在城牆腳下面發抖,苦巴巴的等他們兩個鐘頭後盡興而歸,這才拖着凍僵的身體和他們踏上歸途。自此以後,每次聽到在寒冬帶外國客人遊長城便耍手擰頭,不想再當雪條


手頭上票價最廉宜嘅入場券,上海自然博物館入場票價竟是一角,真有點很夢幻嘅感覺


幾張天壇嘅入場券,當年都係$3至$5不等


一張1979年海洋公園兒童入場券,當年海洋公園剛落成不久,只有黃竹坑花園,還沒有建成南朗山山頂設施。我記得1977年海洋公園開張不到一個月便入場遊玩,當年票價都好像要12大元,不知記憶是否正確,還望識者指正


荔園遊樂場嘅入場券,相信係荔園宣布結業後我匆忙趕往朝聖之時留低落嚟嘅紀念品。荔園係我童年時代一個非常歡樂嘅回憶,各位若有興趣,可以瀏覽我早前所寫有關荔園嘅網誌


兩張新光戲院大戲戲飛,我很喜歡這類型嘅戲飛,有演出者彩照,很是鮮艷奪目。當年我老媽子經常去利舞台睇雛鳯,可惜當時沒有請她將戲飛留給我,否則便是個很好嘅記憶同埋收藏


兩張1979年麗宮戲院嘅戲飛,一張係睇野鵝敢死隊,一張係睇起尾注,當年中座收$2,頭等$2.5,問題係我知道前中後座,但係又唔係坐飛機,點解戲院都會有頭等,頭等坐邊?


英華戲院1979年嘅戲飛,睇嘅係胡慧中主演嘅歡顏,場次有啲怪,係早上10:45 ,當年一般戲院嘅場次有早場10:30 ,中午12:30 , 2:30 , 5 :30工餘場, 7:30 ,同埋一般最夜嘅9:30 ,甚至午夜場凌晨12:00. 10:45早場比較少見


倫敦戲院1978年嘅戲飛,睇嘅係桃李滿們( To Sir With Love), 戲當然係翻做嘅,電影首映應該係60年代中,78年一張後座戲飛都要$6 ,以二輪戲來講,似乎都幾貴


凱聲戲院1979年嘅午夜場11:30戲飛,睇嘅係暗殺目標(Brass Target),票價$7 ,睇落有啲貴(話時話,當年睇戲要俾娛樂稅,戲飛上會說明該張戲飛要付幾多娛樂稅,都幾均真)。我好鍾意電腦化之前嘅戲院戲飛,戲飛上大都印眀場次,價錢,以及座位檔次,睇張戲飛會得到好多訉息,偶然間某啲大片上演,戲飛仲會印上電影嘅戲名以及劇照,感覺好有心思


珠江戲院1979年中午三點嘅戲飛,票價$4 ,睇嘅係碧血長天(The Longest Day)。呢張戲飛有些少特別,用嘅係2:30預印戲飛,但加藍印改為三點,原因我諗係碧血長天套戲好長,所以要改正常場次去將就電影嘅放映時間


兩張印有戲名嘅戲飛票尾


兩張翡翠戲院1998年嘅戲飛,到咗90年代末,戲院已經取消分為前中後坐嘅制度,全院劃一收費,想坐後啲就要早啲買飛。戲飛票價$45 ,比70年代末足足貴咗近十倍,足見香港喺該十幾廿年物價飛升嘅情況十分厲害。戲飛有兩個值得留意嘅地方,一係戲飛上面印上不准吸煙字句, 1998年政府仍未實施全面禁煙,但娛樂場所可以自行禁止觀眾喺場內食煙,絕對係德政。另外戲飛右下角有個B字,估計係當時翡翠戲院已改建為迷你戲院,所以有A B院之分


幾張銀都戲院1998年嘅戲飛,留意不論場次同埋早晚都係一律$45 ,估計應該係當年嘅公價,唔知係咪銀都喺1998年嘅時候都已經改建為迷你戲院,所以有1,2院之分?



兩張皇都戲院1996年嘅戲飛,當年特等票價$33 ,反而大堂票價係$50 ,有啲難明(一般情況,舊式戲院嘅特等應該係全院最貴嘅戲票,點解反而仲平啲?


新都戲院1995(上)和1997年(下)嘅戲飛, 1995年嘅票價係$40 ,反而1997年嘅票價係$12 ,相信97年嗰張飛係早場嘅緣故。97年張戲飛印上三級警告字句,估計係用於三級場次,唔知係咪政府規定放映三級片要用印有三級警告字句嘅戲飛?


手頭上現存最舊嘅電腦戲飛,上面嗰張係1990年睇阿飛正傳,下邊嗰張係1993年睇愛登士家庭。電腦戲飛以保存價值來講,最致命嘅問題就係因為戲飛用油墨打印出嚟,時間一久,油墨便會褪色,裏面嘅資料便會變得模糊不清,對我此等喜愛收集戲飛嘅人來講,便會覺得好可惜同埋無奈



20 則留言:

  1. 這是香港開電視與環星娛樂攜手製作的特輯,youtube有足本版

    https://youtu.be/fci6U2vk3tc

    回覆刪除
  2. 宣誓紙我也有呀!西環住了 50 多年.

    回覆刪除
  3. 哈哈, 唔係嗎, 你都有宣誓紙?敢問一句, 老兄也不是在香港出世嗎?

    回覆刪除
  4. 70年代己住在西環, 華僑小學畢業. 猪毛山,包記花園,高士打餐廳,松記士多.西豪,英豪酒家, 康年,男爵.
    福星戲院.......

    回覆刪除
  5. 仲有嘉頓餐廳, 蘭香室, 平香, 西湖飯店, 厚和街天和堂, 亞洲士多, 新中華酒樓,,, 但, 我對包記花園冇乜印象~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 平香豆漿, 炒麵. 和德飯店也常去吃晚飯.

      刪除
    2. 我嘅印象平香前名叫永平,買同樣嘅食品,我最鍾意佢哋嘅炒麵、牛肉包同豆漿。
      正!

      刪除
    3. 我有記憶以來間豆漿店已經叫做平香, 睇嚟老兄比我更資深~~

      刪除
  6. 幾間當中我對平香最有印象,讀小學嘅時候我哋通常喺爹核士街街口西豪買麵包做早餐,但食得多都會覺得厭,就央求老媽子俾我哋去平香買煎牛肉包同埋豆漿,嗰陣時候覺得係極品~~

    回覆刪除
  7. 小學天台有小食部,冬天飲支熱维他奶 + 包功夫餅回味無窮.
    厚和街以往是攤檔位, 近地下的課室一朝都聽到商販叫賣聲,收音机聲, 真是不用看鐘也知道什麽時候.

    回覆刪除
  8. 嘩!真係好珍貴同貼心暖胃㕪嘅西環舊情~~

    回覆刪除
  9. 在現在的百年大樓位置,域多利道有間士多, 忘記了名字, 新年有炮仗.擦地炮, 烟花賣.
    早上在菜欄等老豆簽手册, 一定幫襯亞洲辨館外車仔粥檔.
    還有在士美非路,聯德新樓有間金龍辨館, 是潮州人開的, 個太子女是夢中情人呢!, 不過嗰呀媽好惡.
    最喜歡吃馬豆羔.

    回覆刪除
    回覆

    1. 如果我冇記錯,喺域多利道同加多近街交界嗰間士多就係叫做亞洲士多,間士多比八達門口嘅梁松記士多大,除咗零食雪糕之外,仲有好多玩具賣,我靚仔嘅時候放學都鍾意喺嗰度留連一段時間先至返屋企。金龍辦館我當然記得,但係對個位太子女一啲印象都冇,咁你最後有冇向人家發動攻勢?又冇比人哋老媽子用掃把拍?

      刪除
  10. 門口有檔賣碗仔翅, 椰汁, 真的好味.

    回覆刪除
    回覆
    1. 碗仔翅, 椰汁檔 近金龍辦舘門口,
      嗰太子女時常到士美非路臨時街市旁的籃球場打波, 我地D街童都認識她, 辨舘無做, 人也不見了.

      刪除
  11. 哈哈 我知道了, 可惜可惜, 希望她有看這個 Blog, 知道當年有人暗戀她~~

    回覆刪除